آفتاب

شهادت 9 فلسطینی طی درگیری‌ با نیروهای صهیونیستی در کرانه باختری

شهادت 9 فلسطینی طی درگیری‌ با نیروهای صهیونیستی در کرانه باختری

منابع فلسطینی از وقوع درگیری‌ها میان تظاهرکنندگان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و به شهادت رسیدن 9 فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر در این درگیری‌ها خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند که درگیری‌هایی میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جمعی از فلسطینی‌ها در کرانه باختری رخ داد که موجب به شهادت رسیدن 9 فلسطینی به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی شد.

عصر جمعه هشت فلسطینی در شهرک‌های "العروب" و "بیت امر" در کرانه باختری و "حواره" در نابلس به شهادت رسیدند و ده‌ها فلسطینی دیگر زخمی شدند.

همچنین ده‌ها فلسطینی براثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

به گزارش منابع، همزمان با تظاهرات و راهپیمایی جمعی از فلسطینی‌ها در شهر الخلیل 13 تن از آنها به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر مذکور زخمی شدند.

همچنین نیروهای رژیم صهیونیستی از صدا خفه کن برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند.

تظاهرات فلسطینیان تا صبح امروز (شنبه) در الخلیل و روستاهای مجاور ادامه داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین با استفاده از گلوله تظاهرکنندگان در شهر رام الله را هدف قرار دادند که منجر به به زخمی شدن سه تن از آن‌ها شد.

از سوی دیگر، "گردان‌های ناصر صلاح الدین" شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت اعلام کرد که یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در نابلس را هدف قرار داد که موجب کشته شدن یکی از نظامیان این رژیم شده است.

در همین راستا درگیری‌هایی نیز میان نمازگزاران فلسطینی با نیروهای رژیم صهیونیستی در قدس شرقی رخ داد. نیروهای این رژیم همچنین به برخی افراد اجازه ورود به مسجدالاقصی را ندادند.

نیروهای رژیم صهیونیستی روز جمعه در اطراف مسجدالاقصی مستقر شدند.

همچنین با افزایش تعداد شهیدان فلسطینی در درگیری‌ها با نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به 9 تن، تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای از فلسطینی‌ها خواست تا به تظاهرات و جنبش‌های مردمی خود برای حمایت از غزه ادامه بدهند.

انتهای پیام

کد N411631

وبگردی