آفتاب
عضو سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار:

اقدامات اسرائیل موجب گسترش ناامنی در تمام کشورهاست

اقدامات اسرائیل موجب گسترش ناامنی در تمام کشورهاست

منافع مشترک برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل، آن ها را از اعتراض نسبت به ف

یک عضو هیأت رئیسه سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار گفت: اسرائیل، حملات گسترده خود به نوار غزه را در شرایط ضعف نسبی دو دولت سوریه و عراق انجام داده و از طرف دیگر منافع مشترک برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل، آن‌ها را از اعتراض باز داشته است.

نیما پروین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: جام جهانی فوتبال، مذاکرات هسته‌ای ایران و تحرکات داعش به نوعی خطوط خبری جهان را تحت تأثیر قرار داد و رژیم اشغالگر قدس نیز توجه رسانه‌های جهان به این حوادث را فرصتی قلمداد کرد و در این شرایط به نوار غزه حمله کرد تا بتواند دور از فشار افکار عمومی، جنایات خود را انجام دهد.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: البته با کمی دقت درمی‌یابیم که این استراتژی قبلاً هم توسط رژیم صهیونیستی به کار رفته است. در سال‌های اخیر جنایات اسرائیل چنان هویدا و عیان شده که در سراسر جهان نفرت عمومی پدید آمده است و حتی افکار عمومی در اروپا و آمریکا نیز مظلومیت فلسطینی‌ها را تأیید می‌کند.

وی با بیان اینکه "کمرنگ بودن حرکت‌های مردمی ناشی از نبود جامعه مدنی قدرتمند و احزاب و تشکل‌ها در کشورهای اسلامی منطقه است"، تصریح کرد: گاه مردم در کشورهای خاورمیانه کم‌تحرک هستند اما می‌بینیم که در برخی کشورهای اروپایی تظاهرات و راهپیمایی علیه جنایات اسرائیل توسط گروه‌های مردمی به گونه‌ای برگزار می‌شود که در برخی کشورهای اسلامی نمونه آن را نمی‌بینیم. یکی از آفاتِ فقدان احزاب یا کم بودن قدرت آنها همین است که حتی برای مقابله و اعلام ناراحتی و انزجار از این دست جنایات نیز نمی‌توانند وارد عمل شوند.

این عضو سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار همچنین افزود: متأسفانه هویت اسرائیل در گرو شکل نگرفتن صلح و بازنگشتن آرامش و ثبات به منطقه تعریف شده است و این رژیم طالب چنین وضعیتی است. به تعبیر خود اسرائیلی‌ها موشک‌پراکنی حماس آغازگر جنگ بوده، در حالی که نشریه اکونومیست، پرتاب نخستین موشک را از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

پروین با اشاره به قدمت جنایات اسرائیل نیز گفت: اقدامات اسرائیل امروز تنها علیه مردم فلسطین و مسلمانان نیست بلکه ناامن کردن جهان و گسترش روحیه آدمکشی و تجاوز به همه ساکنان این کره خاکی لطمه می‌زند و حقوق اولیه همه انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد. از نهادهای ملی و بین‌المللی و کشورهای جهان انتظار می‌رود ضمن اعتراض به این جنایت‌ها، نهایت تلاش خود را برای برقراری آتش‌بس در منطقه انجام دهند.

انتهای پیام

کد N411495

وبگردی