آفتاب

مردم اکوادور روز جهانی قدس را گرامی داشتند

مردم اکوادور روز جهانی قدس را گرامی داشتند

مادرید- ایرنا- مراسم روز جهانی قدس با حضور شمار زیادی از دوستداران آرمان آزادی فلسطین، مردم خشمگین از جنایات اخیر اسراییل و احزاب و گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی اکوادور در برابر سفارت رژیم اشغالگر در کیتو برگزار شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در اکوادور، صد ها تن از مردم اکوادور با در دست داشتن پرچم فلسطین، پلاکاردها و تصاویری از جنایات اخیر این رژیم علیه کودکان و مردم غیرنظامی، شعار مرگ بر صهیونیسم سر دادند.

در این مراسم تعدادی از نمایندگان مجلس اکوادور نیز حضور داشتند.

با تشدید جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، با فراخوان احزاب و گروه های سیاسی- اجتماعی اکوادور تجمع اعتراض آمیز روبه روی سفارت اسرائیل برگزار گردیده است.

پیش از راهپیمایی اعتراض آمیز مراسمی تحت عنوان ˈسینما برای صلح فلسطینˈ در کیتو برگزار شد که طی آن فیلم هایی در ارتباط با شرایط زندگی و تلاش های آزادیخواهانه مردم فلسطین و نوار غزه تحت عناوین ˈفلسطین، 60 سال پس از روز نکبتˈ، ˈدیوارˈ، ˈبهشت، اکنونˈ و ˈ5 دوربین شکستهˈ در سالن سینماتک خانه فرهنگ کیتو به نمایش درآمد.

تظاهر کنندگان روز بیست و چهارم ژوئیه در بوستانی موسوم به ال آربولیتو تجمع کرده و سپس در ساعت 14:00 به سمت محل سفارت اسراییل راهپیمایی انجام دادند.

این گروه ها در اعلام همبستگی خود با مردم فلسطین به سمت پنجره سفارت اسراییل در کیتو تخم مرغ پرتاب کرده و پرچم این کشور را پایین کشیده و پرچم فلسطین را جایگزین آن کردند.

مردم تجاوزات اسراییل به فلسطین و کشتار مردم بی دفاع این کشور را محکوم و بیانیه ی همبستگی با ملت فلسطین را تنظیم کردند که مقرر گردید به وزارت خارجه اکوادور تسلیم کنند.

معترضان به نشانه اعتراض روبه روی ساختمان سفارت باقی ماندند، روی زمین دراز کشیدند و شعارهایی را بر کف خیابان نوشتند.

پلیس ضد شورش از ساختمان سفارت اسرائیل حفاظت می کردند.

ˈریکاردو پاتینیوˈ وزیر خارجه اکوادور از سازمان ملل متحد درخواست کرد تا برای پایان بخشیدن به مناقشه اسراییل و فلسطین و برقراری آتش بس میان طرف های درگیر مداخله نماید.

وی تصریح کرد که اقدام صورت گرفته توسط اسراییل علیه مردم فلسطین قتل عام غیر نظامیان به حساب می آید.

اکوادور همچنین در مخالفت با اقدامات اسراییل سفیر خود را از تل اویو فراخوانده است.

ˈروسانا آلوارادوˈ معاون رئیس مجلس اکوادور به نمایندگی از نهاد قانونگذار، بیست و چهارم ژوئیه مصوبه صحن علنی مجلس این کشور در محکومیت حملات ارتش اسراییل به مردم بی دفاع غزه را به سفیر فلسطین در کیتو تسلیم کرد.

اروپام **1234** 1917
کد N411425

وبگردی