آفتاب

مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس در کوبا برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس در کوبا برگزار شد

مادرید- ایرنا- مراسم روز قدس با حضور مقامات مختلف حزبی و دولتی، سفرای خارجی و دیپلمات های مقیم ،شخصیت های اجتماعی و سیاسی ،گروه ها و سازمان های مردم نهاد ،مسلمانان و روزنامه نگاران در هاوانا پایتخت کوبا برگزار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوبا ،سخنرانان مراسم روز جهانی قدس در کوبا طی سخنانی گفتند که جامعه بین المللی و کشورهای غربی با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ، نسبت به ملت فلسطین بی توجهی می کنند.

پروفسورˈ آلبرا کمبراسˈ رییس کمیته نجات فلسطین و بنیاد دوستی کوبا با جهان عرب ، طی سخنانی ضمن تقبیح نسل کشی مسلمانان و مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و بی توجهی برخی کشورها و سازمانهای مسوول بین المللی نسبت به این جنایت ، تنها راه پیروزی بر این ˈغده سرطانی و تروریستیˈ را مقاومت هر چه بیشتر ،اتحاد جهان و حرکت بر محور مقاومت بیان کرد.

وی پیشنهاد تاریخی امام راحل در زمینه روز جهانی قدس را یک ˈتاکتیک راهبردیˈ برای زنده نگه داشتن و نجات فلسطین و جلوگیری از کهنه شدن و فراموشی موضوع بیت المقدس توصیف کرده که هر سال از سال قبل بهتر و با شکوهتر می شود .

سفیر فلسطین در هاوانا نیز با تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت واقعی و خالصانه از مردم مظلوم فلسطین با گرامیداشت روز جهانی قدس ، به تحلیل نیات شرورانه رژیم صهیونیستی در حمله ددمنشانه علیه غزه پرداخت و خواستار حمایت همه جانبه دنیای آزاد برای توقف شرارت های یک ارتش شیطانی کاملا مصلح علیه یک ملت بی دفاع و پیگیر حقوق حقه خود شد.

همچنین در این مراسم ،امام ˈیحیی پدروˈ رییس مسلمانان کوبا نیز طی سخنانی با انتقاد شدید از سکوت بسیاری از سازمان های جهانی و کشور های مدعی حقوق بشر در برابر جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی، خواستار احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین و توقف هرچه سریعتر جنایت علیه این ملت مظلوم و آزاده گردید.

وی روز جهانی قدس را سبب وحدت مسلمانان علیه صهیونیسم در حمایت از مردم فلسطین برشمرد.

ˈعلی چگنیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در هاوانا نیز با توصیف رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم مبتنی بر ترور ،قتل، تجاوز و اشغالگری،مقاومت شهادت طلبانه مردم قهرمان غزه در برابر ددمنشی صهیونیست های خونخوار را ستود و خواستار حمایت هر چه بیشتر جهانیان از مردم فلسطین شد.

وی با استناد به جملاتی از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین بر خصم زبون را حتمی دانست و گفت که روز قدس یادگار حضرت امام خمینی (ره) برای جاودانگی فلسطین و رهایی آن با تکیه بر ایمان و مقاومت الهام گرفته از رمضان است.

اروپام **1234** 1917
کد N411305

وبگردی