آفتاب

آیت الله شیخ عیسی قاسم: قدس، بزرگترین دغدغه مسلمانان است

آیت الله شیخ عیسی قاسم: قدس، بزرگترین دغدغه مسلمانان است

تهران - ایرنا - آیت الله شیخ ˈعیسی قاسم روحانیˈ بارز بحرینی، روز جهانی قدس را دغدغه بزرگ جهان اسلام دانست و سکوت جهانی در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه را محکوم کرد.

آیت الله شیخ ˈعیسی قاسمˈ روحانی سرشناس بحرینی در خطبه های امروز نماز جمعه مسجد امام صادق (ع) منطقه ˈالدرازˈ در حومه شهر منامه پایتخت این کشور گفت: احیای روز جهانی قدس، احیای مساله فلسطین، قدس و مسجد الاقصی در ضمیر امت مسلمان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی همچنین از توطئه رژیم های عرب منطقه برای مقابله با گردامیداشت و زنده نگه داشتن این روز جهانی و سکوت در برابر جنایات صهیونیست ها در غزه انتقاد کرد و روز جهانی قدس را عامل وحدت امت اسلام در برابر خطر رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

این روحانی بارز بحرینی در بخش دیگری از سخنانش، اهانت روزنامه ˈالبلادˈ بحرین به ساحت مقدس حضرت مهدی (عج) را محکوم کرد و گفت: ˈچنین حملاتی ابزاری برای مزدوران و حرام خواران شده تا جیبشان را از پول رژیم آل خلیفه پر کنند.ˈ

وی با انتقاد از دولت بحرین به خاطر عذرخواهی نکردن و بی تفاوتی نسبت به اهانت این روزنامه، عذرخواهی روزنامه البلاد را دیر هنگام دانست و از دولت منامه خواست مانع از توهین به مذاهب شود.

آیت الله شیخ عیسی قاسم، جلوگیری از فعالیت ˈجمعیت عمل اسلامیˈ و ˈشورای علمای بحرینˈ به دستور دستگاه قضایی آل خلیفه را محکوم کرد و این اقدام را زمینه ساز تعطیلی جمعیت سیاسی اسلامی ˈالوفاقˈ دانست.

خاورم/1275
کد N411268

وبگردی