آفتاب

قدسی ترین نماز جمعه به یاد رمضان خونین غزه

قدسی ترین نماز جمعه به یاد رمضان خونین غزه

استان ها- ایرنا- امامان جمعه کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که روز قدس نامیده شده، خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه را به تقبیح جنایات جدید صهیونیست ها در غزه اختصاص دادند و راهپیمایی روز قدس را نشانگر پیروزی فلسطین دانستند.

آنان گفتند:راهپیمایی روز قدس به دنیا نشان داد که فلسطسن تنها نیست و آزادگان جهان جنایت های صهیونیست ها و حامیانش را لکه ننگی بر دامان تاریخ می دانند و ملت فلسطین را تنها نمی گذارند.

خلاصه خطبه های نماز جمعه:

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: برگزاری آیین روز جهانی قدس و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در 35 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آثار و برکات بسیاری در مقابله با سیاست های خصمانه این رژیم به دنبال داشته است.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: بیداری مسلمانان و مردم جهان و آگاهی آنها از سیاست های خصمانه استکبار جهانی، آمریکا و اسراییل غاصب و ایجاد موج خط مقاومت در لبنان و فلسطین ضد این رژیم اشغالگر، بخشی از نتایج برگزاری این آیین در سال های گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی جریان های متحجر و ناآگاه، موضع گیری ما را در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی زیر سووال می برند، گفت: در روی کره زمین هیچ کشوری همانند اسراییل غاصب، با اعمال جنایات و کشتار انسان های بی گناه، تشکیل نشده است.

قم ـ خطیب جمعه قم گفت:صهیونیست ها براحتی مردم مظلوم و روزه دار غزه را به خاک و خون کشیده اند، درحالی که نهادهای بین المللی سکوت کرده و گویی بر سر سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری خاک مرگ پاشیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی با اشاره به اینکه زبان و قلم از بیان جنایات گسترده رژیم اشغالگر قدس عاجز است افزود: مساله قدس امری انسانی، و نه عربی است، و هیچ انسان مسوولی نباید نگرش مذهبی و سیاسی به آن داشته باشد.

وی با انتقاد شدید از مواضع برخی کشورهای مدعی عربی گفت: امروز شاهدیم که علمای وهابی که با فتاوای عجیب و مضحک خود زمینه کشتار مسلمانان سوریه و عراق را فراهم می کنند، در برابر این نسل کشی صهیونیست ها سکوت کرده اند.

اصفهان- امام جمعه اصفهان با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس امسال، گفت: این حضور به علت ارتقای بصیرت، آگاهی و دشمن شناسی ملت ایران است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: مردم هر سال بیشتر به عظمت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی پی می برند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی مصداق غده سرطانی در قلب کشورهای اسلامی برای تامین نیازها و خواسته های استکبار جهانی است.

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت : روز قدس، روز اعلام انزجار میلیون ها انسان آزاده در سراسر جهان از رژیم غاصب وجعلی اسراییل است رژیمی کـه بیش از نیم قـرن ملت آزاده ومستضعف را با انواع تجاوزها، به خاک وخون کشیده وآنان را از خاک وسرزمین اجدادی خود بیرون رانده است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: روز قدس روز بیداری همه ملت های آزاده و به ویژه مسلمانان علیه ظلم و بیداد استکبار بین الملل و روز عزای صهیونیزم جهانی است.

امام جمعه اراک گفت:مردم ایران باید پشت سر رهبر معظم انقلاب از مردم مظلوم بحرین، فلسطین، عراق و افغانستان و تمام ملت مسلمان جهان در برابر جنایت کاران دفاع کنند و آزادی و آزادگی را در جهان گسترش دهند.

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم مسلمان فلسطین به برکت راهپیمایی روز جهانی قدس مصمم تر از قبل در مقابل حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس ایستادگی می کنند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: روزجهانی قدس از یادگارهای امام راحل و به عنوان روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین نامگذاری شده از مهم ترین برکات ماه مبارک رمضان به شمار می رود.

بیرجند - امام جمعه بیرجند گفت: ملت ایران بعد از گذشت بیش از سه دهه از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) همچنان شعار حمایت از ملت مظلوم فلطسین را فریاد می زند.

حجت الاسلام علی رضایی از حضور مردم گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد و افزود: رژیم صهیونیستی در فلسطین و استکبارجهانی درسایر کشورهای اسلامی همواره برای تامین منافع خود اقدام به کشتن کودکان و زنان بی دفاع کرده اند.

بجنورد - امام جمعه بجنورد گفت: ملت ایران با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بار دیگر شکوه همراهی خود با مردم ستمدیده فلسطین را به دنیا نشان داد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی با حضور پرشور خود در این صحنه به وصیت امیر المومنین علی (ع) مبنی بر دفاع از مظلوم در برابر ظالم، عمل کردند.

بندرعباس- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: اعلام روز قدس از سوی امام راحل موجب شد تا همه دنیا متوجه جعلی بودن و خوی ددمنشی رژیم اشغالگر قدس بشوند.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی اضافه کرد: آن روز که بنیانگذار جمهوری اسلامی روز جهانی قدس را اعلام کردند خیلی از مردم و همچنین تاحدودی جهان اسلام به ضرورت، اهمیت و نیاز مسلمانان به این مهم پی نبرده بودند.

خطیب جمعه بندرعباس اضافه کرد: به برکت پیام امام خمینی (ره) با گذشت حدود سه دهه از روزجهانی قدس هر سال شاهد اضافه شدن موجی بر امواج خروشان ملت های مسلمان و آزاده جهان در حمایت از مردم فلسطین هستیم.

رشت - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: با وحدت و انسجام امت اسلامی و هوشیاری افکار عمومی جهان، رژیم جعلی صهیونیستی از تاریخ محو خواهد شد.

آیت الله زین العابدین قربانی افزود: دنیای اسلام باید خود را آماده همکاری با فلسطین کند و هرچه دارد، برای پیشرفت اسلام و مسلمین به کار گیرد.

وی اظهار داشت: امروز در ایران اسلامی صدای مظلومین فلسطینی و غزه بلند است و مردم روزه دار در این روز گرم تابستان، با حضور در راهپیمایی روز قدس، انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

سمنان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در غزه و با تاکید بر خشکاندن ریشه ظلم و جنایت در منطقه گفت: آمریکا عامل و ریشه این جنایات است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شاهچراغی با تجلیل از حضور گسترده مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس تا محو اسراییل جنایتکار از منطقه ادامه دارد.

وی با ابراز همدردی با مسلمانان غزه گفت: اسلام اجازه نمی دهد ما تماشاگر باشیم.

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با آرمان ها و اهداف امام خمینی (ره) تجدید بیعت کردند.

آیت الله نورالله طبرسی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان با عنوان روز قدس از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: امروز با گذشت 35 سال از نامگذاری این روز، مردم با حضور گسترده خود دراین راهپیمایی اعتقاد و التزام خود را به آرمان های امام خمینی اعلام کردند.

وی ادامه داد : امام راحل با نامگذاری این روز با عنوان روز قدس بدنبال ایجاد عزم همگانی ملت مسلمان در حمایت از مردم فلسطین بود که امروز امت مسلمان بخوبی این عزم را به تصویر کشیدند.

ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: موضع مدعیان دروغین حقوق بشر در مسائل غزه، تاسف بار است و ماهیت اصلی آنان در خصوص دفاع از حقوق بشر را می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: این روزها، جنایت های غیرقابل وصفی از سوی رژیم صهیونیستی در غزه اتفاق می افتد و این رژیم با وحشی گری خاص خود، حتی به کودکان بی دفاع نیز رحم نمی کند و آن ها را به خاک و خون می کشد.

وی اضافه کرد: در مقابل این جنایت های ظالمانه رژیم صهیونیستی، هیچ کدام از مدعیان حقوق بشر سخنی نمی گویند که این امر بسیار تاسف بار و قابل تامل است.

شهرکرد - نماینده ولی فقیه در چهار محال بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان این که راهی جز مقاومت در برابر زورگویان نداریم گفت:حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس جان تازه ای به مقاومت اسلامی و انتفاضه مظلومان فلسطین داد.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام گفت: امسال مردم ایران و مسلمانان و آزادگان جهان با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز قدس به فلسطینی ها قوت قلب دادند و آنها را به مقاومت در برابر زورگویان تشویق کردند.

وی با تجلیل از حضور حماسی مردم در صحنه، گفت: این حضور، نهیب و فریاد بلندی به ستمگران بود و صدای رسایی بود که آزادگان جهان در برابر زورگویی ها ساکت ننشسته و در برابر زورگویان سینه سپر کرده اند.

همدان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرهمدان گفت: امروز که فلسطین غرق در خون و جنگ است جهان عرب خود را به خواب زده تا فریاد کمک خواهی این مظلومان را نشنود.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی افزود: مجامع بین المللی مدافع حقوق بشر نیز در برابر این جنایت ها سکوت کرده اند.

وی اظهار کرد: اگر همه مسلمانان تنها اندکی برای کمک به مسلمانان غزه کمک مالی داشته باشند می توان این کشور را بار دیگر آباد و امکانات اولیه را در آن فراهم کرد.

کرمانشاه - آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از حضور بسیار پرشور مردم سراسر کشور و بخصوص استان کرمانشاه در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب خواستار کمک به مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و غزه شده اند و به همین دلیل واجب است تا همه ما هرآنچه که در توان داریم به مردم این سرزمین اشغالی کمک کنیم.

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه روز قدس، روز فریاد علیه جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی است گفت: ابراز نفرت و انزجار جهانیان نسبت به جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین یکی ازدستاوردهای عظیم و ارزشمند نامگذاری روز قدس و راهپیمایی باشکوه این روز جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی افزود: روز جهانی قدس، یادگار ارزشمند و میراث گرانقدر معمار کبیر انقلاب اسلامی است که آثار و برکات فراوانی در مسیر موفقیت و پیروزی جریان مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس داشته است.

675
کد N411137

وبگردی