آفتاب

نماینده مردم حاتای: داعش از مردم حاتای زهر چشم می گیرد

نماینده مردم حاتای: داعش از مردم حاتای زهر چشم می گیرد

آنکارا- ˈ علی ادیب اوغلوˈ نماینده مردم استان حاتای در مجاورت مرزهای ترکیه با سوریه گفت: سازمان تروریستی داعش از مردم این استان زهر چشم می گیرد.

ادیب اوغلو در مقاله ای که روز جمعه در پایگاه اینترنتی ˈطه خبرˈ منتشر شد، این مطلب را عنوان کرد.

وی نوشت: سازمان تروریستی موسوم به دولت اسلامی شام- عراق (داعش) که بیش از 40 روز قبل منسوبین سرکنسولگری ترکیه در موصل را به گروگان گرفته، با سلاح های سنگین که از عراق به سوریه منتقل کرد، عملیات های خود در سوریه را سرعت بخشیده است.

به نوشته ادیب اوغلو، نیروهای داعش به سرعت روستاهای مرزی سوریه با ترکیه را که تاکنون در کنترل نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه بود به تصرف خود در آورده و زنگ خطر را نیز برای ترکیه به صدا درآورده اند.

ادیب اوغلو می افزاید: ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ رهبر حزب ˈدمکراتیک خلق هاˈ و نامزد ریاست جمهوری این حزب گفته است، اگر داعش منطقه کوبانی در مجاورت مرزهای سوریه با ترکیه را به تصرف درآورد، پس از 15 رو به حاتای و پس از یک ماه نیز به آدانا حمله خواهد کرد.

به نوشته ادیب اوغلو، داعش به حملات خود به مناطق مرزی سوریه با ترکیه ادامه می دهد ولی حاکمیت حزب ˈعدالت و توسعهˈ در این دوران حساس سکوت اختیار کرده است.

ˈداعش قصد ایجاد یک کریدور امن برای انتقال انرژی از موصل تا استان الرقه سوریه و از آنجا به شمال حاتای را دارد و خواست این سازمان تروریستی بدست گیری کنترل استان حاتای ترکیه است.ˈ

وی از دولت ترکیه خواستار به کنار گذاشتن سیاست مذهب گرایانه شد و نوشت: پس از آغاز رخدادهای سوریه ساکنین حاتای از هر مذهب و دینی در معرض فشارهای روحی و جسمی قرار گرفته اند و اقتصاد این منطقه نابود شده و منافع قدرت های جهانی در حاتای بر منافع ساکنین منطقه پیشی گرفته است.

ˈمطامع امپریالیستی قدرت های حاکم جهانی در منطقه خاورمیانه مجددا شکل می گیرد و سیستم جهانی این بار هدف تفرقه مذهبی را دنبال می کند و هر کس که به این تفرقه مذهبی یاری کند وبال هر قطره خون ریخته شده مظلومین منطقه را نیز بر گردن دارد.ˈ

خاورم**2012/1275
کد N411125

وبگردی