آفتاب

روز قدس در پاکستان/ مسلمانان در حمایت از غزه راهپیمایی کردند

روز قدس در پاکستان/ مسلمانان در حمایت از غزه راهپیمایی کردند

اسلام آباد - ایرنا - مسلمانان پاکستانی امروز (جمعه) در اسلام آباد و دیگر شهرهای این کشور با برگزاری راهپیمایی های گسترده و سردادن شعار هایی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا،روز جهانی قدس را گرامی داشتند و از مردم بی گناه غزه حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از مسلمانان در اسلام آباد پایتخت پاکستان امروز پس از اقامه نماز جمعه، با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی و سکوت جامعه جهانی در برابر کشتار کودکان و زنان و مردان بی گناه غزه ابراز داشتند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که از مسجد ˈاثنی عشریˈ اسلام آباد تا ˈخیابان جناحˈ منتهی به مجلس ملی پاکستان ادامه داشت، با حمل پلاکاردها و پوسترهایی حاوی شعار هایی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا،از مردم فلسطین حمایت کرده و از کشورهای اسلامی و ملت های حامی حقوق بشر خواستند تا به مشکلات و مظلومیت مردم غزه توجه و نسبت به حل و رفع چالش این کشور اسلامی اقدام کنند.

علامه ˈاعجاز حسین بهشتیˈ و علامه ˈاصغر عسکریˈ از مسوولان ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در این راهپیمایی،قتل عام در غزه را محکوک کردند و آمریکا، کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی را عامل اصلی اقدامات ضدبشری صهیونیست ها دانستند.

تجمعی دیگری نیز در میدان ˈآبپارهˈ اسلام آباد توسط ˈحزب تحریک اسلامی و شورای همبستگی ملیˈ برگزار شد و معترضان همچین پرچم رژیم نامشروع اسراییل را در اعتراض به اشغال سرزمین بیت المقدس و جنایات ضدانسانی در غزه، به آتش کشیدند.

برخی از رهبران حزب تحریک اسلامی و مسوولان شورای همبستگی ملی طی سخنرانی در این تجمع، برگزاری و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را از وظایف اصلی امت اسلامی و مسلمانان دانستند.

برنابر اعلام مراکز رسمی پاکستان، این کشور امروز در اندوه شهادت صدها تن از غیرنظامیان فلسطینی در عزای عمومی بسر برده و پرچم پاکستان در تمام شهرها و نهادهای رسمی نیمه افراشته بود.

نواز شریف شب گذشته تاکید کرد: غیرنظامیان بی گناه غزه از جمله زنان و کودکان در تهاجم و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و اوضاع فعلی در سرزمین های اشغالی نگران کننده است.

در شهر ˈلاهورˈ مرکز ایالت پنجاب شرق پاکستان نیز احزاب مختلف سیاسی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت تهاجم صهیونیست ها علیه غزه تظاهرات ضداسراییلی برپا کردند.

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم از جمله فعالان سیاسی و هواداران حزب ˈمجلس وحدت مسلمینˈ (MWM) و ˈسازمان دانشجویان امامیهˈ (ISO) از مسجد ˈاسلام پورهˈ تا مقابل پارلمان ایالتی پنجاب در لاهور راهپیمایی کرده و ضمن نامشروع دانستن اقدامات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه، اعلام کردند: ملت فلسطین شجاعانه و بدون هراس برای رسیدن به حق و حقوق خود برابر رژیمی مبارزه می کنند که آمریکا، قدرت های غربی و برخی از کشورهای عربی همه نوع کمک و همکاری را برای آنان مهیا کرده اند.

ˈعلامه عبدالخالق اسدی، علامه ابوذر مهدری و علامه امتیاز کاظمیˈ از مسوولان ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مردم غزه را بشدت محکوم کرده و از دولت پاکستان خواستند تا از هیچ تلاشی برای کمک به وضعیت اسفناک مردم غزه و دفاع از حقوق مشروع فلسطین دریغ نکند.

ˈسراج الحقˈ رییس حزب ˈجماعت اسلامیˈپاکستان نیز طی سخنانی در راهپیمایی هواداران این حزب در منطقه ˈمنصورهˈ شهر لاهور نیز بر وحدت امت اسلامی برای حمایت و زنده نگاه داشتن اهداف و مقاصد عالیه مقاومت مردم فلسطین حائز اهمیت دانست وگفت: مسلمانان جهان باید از مبارزه و خواسته های مردم سرزمین بیت المقدس حمایت کرده و نباید اجازه دهند رژیم جنایتکار صهیونیستی به اقدامات نامشروع خود علیه مردم غزه ادامه دهد.

گروه مذهبی ˈجماعت الدعوهˈ به ریاست ˈحافظ سعید محمدˈ نیز در منطقه ˈچوبرجیˈ شهر لاهور تظاهرات ضدرژیم صهیونیستی برگزار کردند.

صدها نفر از هواداران این گروه مذهبی پاکستان با سر دادن شعارهایی علیه اسراییل و آمریکا؛ خواستار اقدامات فوری جامعه بین الملل از جمله دولت های اسلامی در رسیدگی به وضعیت مردم غزه و ممانعت از حمات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در این منطقه شدند.

شهرهای ˈمولتان، بهاولپور، میانوالی، اتک، هری پور، کوهات، فیصل آباد، کویته، اسکردو، گلگیت، دیره اسماعیل خان، حیدر آباد، دیره غازی خان، پیشاور، سیالکوتˈ و نیز امروز شاهد راهپیمایی های پر شور بمناسبت روز جهانی قدس بود.

مسلمانان پاکستانی در این مراسم ها ضمن همراهی و حمایت از آرمان های مقاومت ملت فلسطین و اعتراض به جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی، خشم خود را در خصوص قتل عام مسلمامان در عراق و سوریه بدست تروریست ها و تکفیری های داعش ابراز کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در اسلام آباد و دیگر شهرهای پاکستان با تدابیر شدید امنیتی نیروها و یگان های ویژه پلیس و نیروهای ضد تروریستی برگزارشد.

آساق**ا.ر ** 1917
کد N411123

وبگردی