آفتاب

تظاهرات میلیون ها انسان آزاده جهان علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی درغزه

تظاهرات میلیون ها انسان آزاده جهان علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی درغزه

تهران- ایرنا- مسلمانان بسیاری ازکشورهای اسلامی به همراه میلیون ها مردم آزادیخواه دیگر کشورهای جهان امروز(جمعه) درروز جهانی قدس درحرکتی منسجم و پرخروش، و با برپایی راهپیمایی های باشکوه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، امروز درحالی مراسم روزجهانی قدس در اقصی نقاط مختلف جهان برگزار شد که رژیم صهیونیستی بیش ازسه هفته است مردم مسلمان و بی پناه غزه را با مخرب ترین تجهیزات و ادوات نظامی در بمباران های هوایی و حملات زمینی مورد هدف قرار داده و بر اساس گزارش های رسیده ، بیش از هشتصد نفر شهید و هزاران تن نیز زخمی شده اند.

در حالی که مردم روزه دار سراسر ایران زمین در یکی از گرمترین رمضان های سالهای اخیر برای اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و اعتراض به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به خیابانها آمده اند، دیگر مسلمانان در کشورهای مختلف نیز به پیروی از فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل که آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید، در تظاهرات اعتراضی علیه رژیم صهیونیستی شرکت کرده اند.

به گزارش رسانه های خبری بین المللی ، مردم مسلمان و غیرمسلمان کشورهای ایتالیا، فرانسه، افغانستان، بحرین، مالزی، ویتنام، یونان، پاکستان، الجزایر، استرالیا، لبنان، یمن ، ترکیه، اردن، بولیوی، عراق، آرژانتین، کانادا، آمریکا، پرو، ونزوئلا، اکوادور و دیگر کشورها، در واکنش به حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی به مدارس و مراکز تجمع مردم بی دفاع غزه در حالی اقدام به تظاهرات کرده اند که برخی دولت های آنها در سکوتی مرگبار تنها نظاره گر این حملات هستند.

بر اساس گزارشها، مسلمانان استرالیا شب گذشته درحمایت از مردم مظلوم فلسطین و برای محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در آستانه روز قدس در مساجد سراسر این کشور تجمع کردند.

رسانه های محلی استرالیا روز جمعه به نقل از بیانیه دفتر مفتی استرالیا اعلام کردند: این اقدامات (تجمع مسلمانان در مساجد) به طور عمیقی سکوت دولت استرالیا را مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: جامعه بین الملل از جمله استرالیا با گذشت بیش از دو هفته از حمله اسراییل به غزه همچنان در مقابل کشتار مسلمانان فلسطین سکوت کرده اند.

همچنین مسلمانان مالزی در روز جهانی قدس با حضور در مساجد شهرهای کوالالامپور، کداح و جوهور خشم خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نشان دادند.

بر پایه گزارشها، صدها نفر از مسلمانان مالزیایی و دیگر کشورهای جهان پس از اقامه نماز جمعه در مسجد نگارا شهر کوالالامپور تجمع کردند و با سردادن شعارهایی حملات اشغالگران قدس به فلسطینیان مظلوم و شهادت کودکان و زنان در غزه را در ماه مبارک رمضان محکوم کردند.

در خبری دیگر از رم، هزاران نفر از مردم پایتخت ایتالیا شب گذشته در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نشان دادن خشم خود از تجاوزات رژیم صهیونیستی در خیابان های مرکزی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان با حمل پرچم فلسطین و شعار نوشته ˈبمباران غزه بس است، فلسطین باید آزاد گرددˈ حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و با حمل تصاویری از کودکان فلسطینی که زیر بمباران رژیم صهیونیستی شهید شده اند، علیه اسراییل شعار داده و خواستار آتش بس فوری شدند.

همچنین آیین گرامیداشت روز جهانی قدس، با شرکت شماری از مقامات و شخصیت های کشور الجزایر، سفرا و کارداران مقیم این کشور به دعوت سفیر ایران در محل هتل هیلتون شهر الجزیره برگزار شد.

بر اساس این گزارش، همچنین نخست وزیر پاکستان با تقبیح تداوم اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، روز جمعه همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و برگزاری راهپیمایی های روز جهانی قدس، یک روز عزای عمومی در پاکستان برای همبستگی با مردم غزه اعلام کرد.

گزارش دیگری حاکیست جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، شهروندان یونانی را به خشم آورده طوری که هر روز با برپایی تظاهرات، تنفر خود از رژیم خونخوار صهیونیستی را ابراز و حمایت خود را از مبارزات مردم فلسطین اعلام می دارند.

ساکنان شهر آتن پنجشنبه شب با شرکت در تظاهرات گسترده و راهپیمایی به سوی سفارت رژیم اشغالگر قدس، با سردادن شعارهایی جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را بشدت محکوم کردند.

شهروندان خشمگین یونانی با تجمع درمقابل سفارت رژیم صهیونیستی با سر دادن شعارهایی همچون ˈدست از نسل کشی برداریدˈ، ˈکودکان فلسطینی را قتل و عام نکنیدˈ، ˈما همه فلسطینی هستیمˈ پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیده و خواستار لغو کلیه توافقنامه های منعقده میان آتن و تل آویو شدند.

دولت برزیل نیز روز پنجشنبه با نا برابر توصیف کردن عملیات نظامی توسط ارتش صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، ضمن فراخواندن ˈرافائل الدادˈ سفیر رژیم اشغالگر قدس به وزارت خارجه و انتقال مراتب اعتراض این کشور به وی، سفیر خود را نیز از تل آویل فرا خواند.

گزارش ها حاکیست چهار نهاد مردمی و غیردولتی در ویتنام روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس خواستار پایان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین شدند و این حملات را ˈتخطی از صلح، امنیت و حقوق بشر در منطقه و جهانˈ دانستند.

بر پایه این گزارش، کمیته همبستگی ویتنام با مردم فلسطین، کمیته همبستگی و همکاری ویتنام با آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، کمیته صلح ویتنام و بنیاد توسعه و صلح ویتنام در بیانیه مشترکی مخالفت خود را با استفاده از زور علیه غیرنظامیان در نوار غزه ابراز داشتند.

به گزارش رسانه ها، راهپیمایی روز جهانی قدس در نقاط مختلف کابل پایتخت افغانستان با فریاد های مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و شهدای غزه برگزار شد.

تظاهرکنندگان در کابل با حمل پرچم های فلسطین و افغانستان وهمچنین عکس های شهدای غزه که در حمله 19 روز گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شده اند، آمریکا را حامی اصلی رژیم جنایتکار اسراییل دانستند. همچنین مردم مسلمان هرات همگام با مردم دیگر مناطق افغانستان در حمایت از روز جهانی قدس، در اعتراض به کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه و اشغال فلسطین به دست نظامیان اسراییلی، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

به گزارش رسانه های بین المللی، گروه های اسلامی بحرین نیز اعلام کردند در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در تظاهرات روز جهانی قدس در این کشور شرکت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری ˈالعربیه 24ˈمردم و گروه های انقلابی بحرین با تعیین مسیرهای راه پیمایی روز قدس تاکید کردند که با شعار ˈای قدس پیروزی در راه استˈ مراسم این روز را با شکوه تمام برگزار خواهند کرد.

امروز همچنین ملت مسلمان و همیشه در صحنه شهرهای سراسر جمهوری اسلامی ایران در مراسم روز جهانی قدس شرکت کردند که توسط رسانه های بین المللی یورونیوز، فاکس نیوز، سی ان ان و غیره مورد پوشش خبری قرار گرفت.

اروپام**1485 ** 1064
کد N411051

وبگردی