آفتاب

آیت الله خاتمی: راهپیمایی روز جهانی قدس مبنای حمایت از مظلوم است

آیت الله خاتمی: راهپیمایی روز جهانی قدس مبنای حمایت از مظلوم است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس که یادگار امام راحل است، مبنای حمایت از مظلوم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران که آخرین چمعه ماه مبارک رمضان است، افزود: حمایت از مظلوم ریشه در قرآن، روایت و بیانات معصومان دارد.

وی اضافه کرد: مسیر طولانی و ابدی در پیش داریم و توشه این مسیر، تقوا است که اعمال صالح عناصر اصلی تقوا را فراهم می آورند و تمام مسلمانان جهان، امروز با حضور در راهپیمایی روز قدس عمل صالح بزرگی را برای خود رقم زده اند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: گام های حاضران در راهپیمایی روز جهانی قدس، گام هایی است که دشمنان را به خشم آورده است و می آورد؛ این گام ها در واقع همان عمل صالح است.

خاتمی اظهار داشت: سلام و درود خداوند بر تمام کسانی که هم شب قدرشان و هم حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس آنها با شکوه است؛ شب قدر به عنوان عبادت فردی و حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان عبادت سیاسی از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی با شکوه امروز مبانی قرآنی دارد، گفت: حمایت از مظلوم از مبنای مهم این راهپیمایی است؛ در سوره نساء آیه 75 آمده است چرا در راه نجات مستضعفان نمی جنگید؛ بنابراین حمایت از مستضعف نوعی جهاد و عمل صالح است.

وی ادامه داد: هیچ تردیدی نیست که امروز از مصادیق این مستضعفان، همان مردم مظلوم فلسطین هستند زیرا سحرشان با گلوله آغاز و افطارشان هم با گلوله به پایان می رسد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: پیامبر اکرم ( ص ) فرموده اند کسی که به داد مظلوم برسد و در مقابل ظالم بایستد، فردای قیامت در بهشت با من همنشین خواهد بود؛ بنابراین حمایت از مظلوم در نزد پیامبر از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

وی اظهار داشت: قطعا خصم ظالم امروز در بین شعارهای شما که به حمایت از مردم مظلوم فلسطین وارد صحنه شده اید، فوران خواهد کرد؛ بدون تردید شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نفرینی بر رژیم کودک کش و آدم کش است؛ این فریادها عبادت است.

خاتمی با بیان اینکه امام جواد ( ع ) کمک نکردن به مظلوم را یک گناه شایسته عذرخواهی می داند، گفت: مردمی که به حمایت از مظلومان فلسطین به پا خاسته و در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافته اند، در واقع مبنای عمل صالح را برای خود رقم زده اند.
کد N410721

وبگردی