آفتاب
مهر گزارش می‌دهد/

حماسه‌ روزه‌داران تبریزی در روز قدس/ آذربایجانی‌ها مثل همیشه سنگ تمام گذاشتند

حماسه‌ روزه‌داران تبریزی در روز قدس/ آذربایجانی‌ها مثل همیشه سنگ تمام گذاشتند

تبریز – خبرگزاری مهر: تبریزی‌ها و مردم ولایت مدار آذربایجان شرقی همزمان با مردم سراسر کشور از صبح امروز جمعه به خیابان‌ها آمدند و حضور باشکوه و پرشوری در این راهپیمایی داشتند؛ این حضور به شکلی بود که بی شک حماسه‌ای متفاوت در روز قدس در این سال‌های اخیر رقم خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) در اولین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌ های خونخوار، به عنوان روز قدس تعیین کردند و اکنون بعد از گذشت سال‌های زیاد از آن روز، همچنان مردم سراسر کشورمان به خیابان‌ها می‌آیند و خشم خود را از جنایات و زورگویی های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهند.

امروز در تبریز شهر اولین‌‌ها و سایر شهرهای آذربایجان شرقی "سر ایران" نیز صفوف راهپیمایی از کودکان تا ریش سفیدان و از مردان و زنانی تشکیل شده بود که امسال متفاوت تر و باشکوه تر از گذشته در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حاضر شده بودند و در نهایت نیز با وحدت همیشگی خود حماسه ای به یادماندنی همزمانبا سراسر کشور خلق کردند.

گزارش خبرنگار میدانی مهر در راهپیمایی امروز تبریز حاکی از این بود که از ساعت ها قبل از شروع مراسم خیل عظیم مردم و روزه‌داران تبریزی در راهپیمایی طوری بود که از همان صبح احتمال می رفت حماسه‌ای بزرگ در راه باشد چراکه مردم حضور باشکوه و پرشوری در راهپیمایی داشتند.

در این میان حضور گروه‌های مختلف مردمی همچون دانش آموزان،  دانشجویان ، کارگران و روحانیون از دیگر نکات جالب مراسم راهپیمایی امروز بود.

سخنران اصلی راهپیمایی روز جهانی قدس تبریز حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی بود که در خاتمه برنامه نیز قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس پس از اجتماع مردم روزه‌ دار در مصلای امام خمینی(ره) قرائت شد.

تشکر ویژه از حضور باشکوه مردم آذربایجان شرقی در راهپیمایی روز قدس

استاندار آذربایجان شرقی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مردم آذربایجان شرقی همزمان با سایر شهرها و استان‌های کشور حظور بی نظیری در راهپیمایی امروز داشتند، گفت: خبرهای دریافتی از شهرستان‌های مختلف آذربایجان شرقی حاکی از آن است که مردم سراسر استان حضور باشکوه و پرشوری در تمام شهرها داشتند.

اسماعیل جبارزاده با بیان اینکه از حضور باشکوه مردم آذربایجان شرقی در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر ویژه‌ای می‌کنم، ادامه داد: به‌رغم گرمی هوا در روزهای اخیر ولی روزه داران ولایت مدار کشورمان به خیابان‌ها آمدند و دل سران جنایتکار رژیم صهیونیستی را به لرزه درآوردند.

وی با تاکید بر اینکه حضور اقشار مختلف مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال چشمگیر گزارش شده است، ادامه داد: این حضور کودکان و نوجوانان نشان می دهد که برگزاری باشکوه راهپیمایی این روز تا سال های سال ادامه خواهد داشت و دشمن نیز این واقعیت را به خوبی می داند.

زبان از توصیف این حماسه قاصر است

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان نیز که در بین صفوف مردم تبریز درحال راهپیمایی بود، به خبرنگار مهر گفت: آن را که عیان است چه حاجت به بیان است، زبان از وصف این حضور ناتوان است و باید دشمنان قدس در مقابل این حضور عظیم که حماسه ای به یادماندنی خلق کردند، سکوت کنند و دست از جنایت بردارند.

سردار غلام عسکر کریمیان با تاکید بر اینکه زبان از توصیف این حماسه قاصر است، گفت: پرچم های حمایت از غزه که در دست های راهپیمایان است، درس های بزرگی برای دشمنان دارد و بی شک این حضور قلب اسرائیل خونخوار را به لرزه درمی آورد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در روز قدس تا قیامت ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: حماسه روز قدس امسال در حافظه ملت ها ثبت و ضبط خواهد شد.

کریمیان با اشاره به اینکه روز جهانی قدس میراث ماندگار امام خمینی (ره) است، گفت: این روز یکی از تاثیرگذارترین جلوه‌های حق طلبی برای احقاق حقوق پایمال شده ملت مظلوم فلسطین است.

وی هجوم وحشیانه به خانه مردم مظلوم فلسطین و کشتار زنان و کودکان بی دفاع را تنها گوشه ای از جنایت های روزانه رژیم صهیونیستی بیان کرد و ادامه داد: کشورمان پرچمدار ایستادگی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است و روز قدس به عنوان یادگار امام راحل را همیشه حفظ خواهد کرد.

کد N410649

وبگردی