آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

پیام راهپیمایی امسال روز قدس/ اهداف غرب از حمایت صهیونیست ها

پیام راهپیمایی امسال روز قدس/ اهداف غرب از حمایت صهیونیست ها

عضو شورای علمای اهل تشیع افغانستان در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به پیام راهپیمایی امسال روز جهانی قدس به اهداف غرب در حمایت از صهیونیست ها پرداخت.

"سید محمد حسینی" موسس بنیاد کوثر در پاسخ به این پرسش که "با توجه به حملات اخیر رژیم صیهونیستی به غزه اهمیت روز قدس امسال در چیست؟" گفت: امسال صهیونیست ها از چهار طرف به فلسطینی ها هجوم وحشیانه برده که همین موضوع بر اهمیت روز قدس سال جاری افزوده است.

وی افزود: با توجه به آنکه حمایت های جهانی در روزهای اخیر در قبال فلسطینیان افزایش پیدا کرده است، شرکت گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اثرات بسیار زیادی در خنثی کردن این حملات دارد.

سید محمد حسینی در پاسخ به این پرسش که "حضور گسترده مردم در سراسر دنیا چه پیامی را برای برخی دولتمردان غربی و عربی می تواند داشته باشد؟" گفت: درحالیکه دولتمردان عربی باید از مردم مظلوم غزه حمایت کنند، همواره حمایت خود را از اقدامات وحشیانه اسرائیل اعلام کرده اند. دولتمردان غربی نیز از حامیان سرسخت صهیونیست ها هستند.

عضو شورای علمای اهل تشیع افغانستان گفت: در حقیقت منافع دولتمردان غربی و عربی به نحوی با استکبار و صهیونیست ها گره خورده است. دولت های غربی تصور می کنند که باید ملت فلسطین را ناامید کرده و از حمایت های صهیونیست ها بهره مند شوند.

حسینی افزود: دولتمردان غربی در پی جلب حمایت شخصی و حقوقی صهیونیست ها بوده و در این شرایط خاص اقداماتی را انجام می دهند تا موجبات رضایت صهیونیست ها را فراهم کند.

وی گفت: در حقیقت پیام راهپیمایی امسال این است که اگر غربی ها و عربی ها در برابر فلسطین قرار گرفته اند جامعه جهانی همواره حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام می کند.

عضو شورای علمای اهل تشیع افغانستان تاکید کرد: تظاهرات کنندگان در پی آن هستند که اعلام کنند اگر آمریکا در پشت پرده حمله اسرائیل و غزه قرار دارد مردم جامعه جهانی از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که "چرا کشورهای غربی و برخی دولتهای عربی چشم خود را به روی جنایت رژیم صهیونیستی بسته اند؟" گفت: روسای جمهور کشورهای غربی در حقیقت در آیپک(لابی صهیونیستی در آمریکا) تعیین می شوند و به همین دلیل کشورهای غربی مجبور هستند تا برای تصدی پست ریاست جمهوری و جلب حمایت های خصوصی صهیونیست ها حمایت خود را از اقدامات وحشیانه این رژیم اعلام کنند.

.............................

گفتگو از معصومه زارع

کد N410561

وبگردی