آفتاب

آمریکا، روسیه را به حملات توپخانه‌ای در خاک اوکراین متهم کرد

آمریکا، روسیه را به حملات توپخانه‌ای در خاک اوکراین متهم کرد

آمریکا اعلام کرد، شواهدی در اختیار دارد که نیروهای روس از داخل خاک روسیه به گلوله‌باران توپخانه‌ای سربازان اوکراینی پرداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکایی این اقدام را تشدید آشکار درگیری دانستند.

به گفته ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، مسکو همچنین برنامه ریزی کرده تا موشک اندازهای قدرتمندتر و سنگین‌تر چندگانه را به نیروهای جدایی طلب حامی روسیه در اوکراین تحویل دهد.

هارف اظهار داشت: شواهدی که مبتنی بر اطلاعات جمع آوری شده هستند، نشان می‌دهد از زمان حادثه سرنگون شدن هواپیمای مسافربری مالزیایی در شرق اوکراین تسلیحات همچنان از طریق مرز وارد اوکراین می‌شود.

با این حال وی از افشای شواهد این اتهام و دادن اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

ماری هارف به خبرنگاران گفت، آن‌ها به منظور حمله به ارتش اوکراین از داخل خاک روسیه به شلیک توپخانه می‌پردازند.

همچنین سرهنگ استیون وارن، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: نیروهای روسی اکنون چند روز است که مواضع اوکراین را تحت آتش توپخانه‌ای قرار داده‌اند و این تشدید آشکار درگیری است.

با این حال پنتاگون محل دقیق واحدهای توپخانه‌ای روسیه و شلیک توپخانه را مشخص نکرد.

براساس بیانیه‌ای که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا منتشر کردند در 14 روز گذشته گلوله باران توپخانه‌ای از سوی روسیه انجام شده است.

مقامات دفاعی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفتند: روسیه تقویت نیروهای خود در نزدیکی مرز اوکراین را ادامه داد و از زمان سقوط هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین همچنان به تحویل سلاح و تجهیزات به جدایی طلبان پرداخته است.

بنا به گفته دو مقام دفاعی آمریکا که نام خود را فاش نساختند روسیه دست کم در هر هفته یک گردان را به منطقه مرزی با اوکراین فرستاده و در حالی که هفته گذشته تعداد سربازان 12 هزار تن بود اکنون تعداد این نیروها به 15 هزار تن رسیده است و این نشان دهنده افزایش پایدار نیروهای روسیه در مرز است.

همچنین به گفته این مقامات دفاعی ادوات نظامی بیشتر وارد یک پایگاه بزرگ که در نزدیکی منطقه روستوف ایجاد شده وارد شده‌اند و این پایگاه به عنوان یک منطقه آموزشی پیش از انتقال تجهیزات به شورشیان در اوکراین استفاده می‌شود.

انتهای پیام

کد N410299

وبگردی