آفتاب
برای مقابله با تهدیدات تروریستی،

نروژ سطح امنیتی خود را افزایش داد

نروژ سطح امنیتی خود را افزایش داد

براساس اعلام مقامات امنیتی نروژ، این کشور سطح امنیتی خود را برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی توسط شبه نظامیان بازگشته از سوریه افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام در واکنش به افزایش نگرانی‌ها در اروپا درباره گسترش تهدیدها توسط شبه نظامیانی که از مناطق جنگی در سوریه باز می‌گردند، صورت می‌گیرد.

رئیس سرویس اطلاعاتی داخلی نروژ در این باره گفت: ما اخیرا اطلاعاتی دریافت کرده‌ایم که افراطیون بازگشته از سوریه یک حمله تروریستی در نروژ را برنامه ریزی می‌کنند.

او گفت: این تهدید نامشخص اما موثق است. همچنین نه زمان این حمله و نه هویت شبه نظامیان مشخص نیست.

پلیس نروژ در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که اطلاعاتی دریافت شده که بیانگر یک حمله احتمالی در اروپا است. در این اطلاعات مشخصا نام "نروژ" آمده است.

در پی تصمیم مقامات این کشور برای افزایش سطح امنیتی در نروژ، ساختمان‌های "کاخ رویال"، مجلس و سالن شهر اسلو که در آن‌ها ورود برای عموم آزاد بود، تعطیل شدند.

وزیر دادگستری نروژ نیز ضمن دعوت مردم به هوشیاری بدون نام آوردن از گروهی اعلام کرد: تهدید مشخص درباره نروژ وجود دارد و نیروهای متعددی برای مقابله با این تهدید به کار گرفته شده‌اند.

در این میان نخست وزیر نروژ تعطیلات تابستانی خود را به زمان دیگری موکول کرد و گفت: این مهم است که به زندگی خود بدون ترس ادامه دهیم.

"افزایش تعداد شبه نظامیان"

سرویس اطلاعات داخلی نروژ در ارزیابی سالانه خود اعلام کرده بود که تهدیدات علیه نروژ به دلیل درگیری‌ها در سوریه افزایش یافته است. این سرویس همچنین اظهار کرده بود که 50 تن که به نحوی مرتبط با نروژ هستند از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه می‌جنگند یا می‌جنگیدند و حدود نیمی از آن‌ها بازگشته‌اند.

این کشور اروپای شمالی، یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد جنگجو در سوریه را دارد.

در ماه مه، سرویس اطلاعاتی نروژ سه نفر را که در تلاش برای پیوستن به داعش بودند بازداشت کرد.

در گزارشی از مرکز جهانی مطالعات افراط گرایی مستقر در انگلیس، تعداد جنگجویان خارجی در سوریه از سال گذشته تقریبا دو برابر شده و به بیش از 11 هزار نفر از 74 کشور مختلف رسیده است.

به گزارش این سازمان در بین کشورهای اروپای غربی، این تعداد تقریبا سه برابر شده و از 600 به 1900 تن رسیده است.

تهدیدهای احتمالی علیه امنیت اروپا در ماه مه با حمله به یک موزه یهودی در بروکسل که منجر به کشته شدن چهار تن شد، مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N410245

وبگردی