آفتاب

کاراکاس بازداشت مقام ارشد نظامی و امنیتی ونزوئلا را محکوم کرد

کاراکاس بازداشت مقام ارشد نظامی و امنیتی ونزوئلا را محکوم کرد

تهران – ایرنا – دولت ونزوئلا اعلام کرد رییس پیشین سازمان امنیت ارتش این کشور که در آمریکا به اتهام همکاری در قاچاق موادمخدر تحت تعقیب قرار داشت، هنگام اجرای ماموریت دیپلماتیک در منطقه کارائیب، دستگیر شد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز از کاراکاس و میامی، وزارت امور خارجه ونزوئلا روز پنجشنبه با اعلام خبر بازداشت ژنرال ˈهوگو کارواجالˈ در جزیره ˈآروباˈ در نزدیکی خاک این کشور آمریکای جنوبی، بازداشت وی را غیرقانونی و خودسرانه خواند و آن را محکوم کرد.

بازداشت کارواجال همزمان با احضار یک مقام پیشین دیگر ونزوئلا به دادگاه فدرال در میامی به اتهام دریافت رشوه از قاچاقچیان مواد مخدر آمریکای جنوبی در مقابل کمک به انتقال محموله های بزرگ کوکایین به داخل خاک آمریکا، صورت می گیرد.

ˈبنی پالمری – باسچیˈ 46 ساله دادستان و قاضی پیشین ونزوئلا، روز پنجشنبه اتهامات توزیع کوکایین در آمریکا، توطئه برای جلوگیری از اجرای عدالت، پولشویی و اخاذی را در دادگاه فدرال میامی رد کرد.

به گفته وکیل پالمری – باسچی، وی روز جمعه گذشته پس از ورود به به همراه خانواده به میامی، دستگیر شد.

این دو به کمک به ˈآلبرتو مارین زاموراˈ قاچاقچی عمده مواد مخدر به منظور انتقال هزاران کیلوگرم کوکایین از ونزوئلا به داخل خاک آمریکا متهم شده اند.

خاورم**1486**1446
کد N410244

وبگردی