آفتاب

بالاخره رکابزنان جاده از بلاتکلیفی درآمدند!

بالاخره رکابزنان جاده از بلاتکلیفی درآمدند!

با دعوت نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری و تعیین مربی، وضعیت تیم ملی جاده برای حضور در بازی‌های آسیایی تا حدودی از بلاتکلیفی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که با حضور رکابزن پیست در چک برای برپایی اردوی 2 ماهه و شرکت در مسابقه‌های بین‌المللی، تا حدودی برنامه‌های تیم ملی پیست برای بازی‌های آسیایی مشخص شد. حتی یک هفته‌ای نیز از حضور آن‌ها در چک می‌گذرد اما تیم جاده وضعیت نامشخصی داشت به طوری که نفرات ملی‌پوش، برنامه‌های اردویی و حتی مربی تیم ملی هیچ کدام مشخص نبودند اما با بازگشت تیم پتروشیمی تبریز از تور دوچرخه‌سواری کینگ هایلک چین بالاخره فدراسیون به این بلاتکلیفی پایان داد.

با مشخص شدن نفرات دعوت شده به اردو و همچنین تعیین مربی تیم ملی به نوعی تیم جاده نیز سروسامان گرفت. مهرداد صفرزاده عضو کمیته فنی فدراسیون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره تیم جاده اظهار کرد: هفت دوچرخه‌سوار به اردوی تیم ملی دعوت شدند و قرار شد از یکشنبه هفته آینده وارد اردو شوند. در پایان اردو نیز در ماده تایم تریل یک نفر اصلی به همراه یک ذخیره و در استقامت جاده 2 رکابزن اصلی به همراه 2 نفر ذخیره انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: سایر نفرات نیز در صورتی که شرایط فنی خوبی داشته باشد می‌توانند در ماده 4 کیلومتر تعقیبی تیمی بخش پیست شرکت کنند. در مورد ملاک انتخاب نفرات اصلی نیز سیاست‌گذاری انجام می‌گیرد که بر اساس آن انتخاب نفرات صورت خواهد گرفت.

صفرزاده درباره شرط قادر میزبانی برای حضور در اردوی تیم ملی، تصریح کرد: بحث قادر میزبانی مبنی بر گرفتن تست دوپینگ دغدغه‌ی کمیته فنی فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم است. بنابراین به طور مستمر پیگیر این قضیه خواهیم شد و تست‌گیری در زمان اردوها نیز زیر نظر فدراسیون پزشکی انجام می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که تجهیزات دوچرخه‌سواری برای ملی‌پوشان خریداری شد یا خیر گفت: تجهیزاتی مانند دوچرخه‌، طوقه، کلاه، لباس و لوازم یدکی به یک شرکت فرانسوی سفارش و پیش‌پرداخت نیز داده شده است و به موقع در اختیار ملی‌پوشان پیست و جاده قرار خواهد گرفت.

مهدی سهرابی، قادر میزبانی، میرصمد پورسیدی، امیر زرگری، حسین عسگری، بهنام خسروشاهی و آروین گودرزی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی جاده هستند که احتمالا هدایت آن‌ها بر عهده مجید ناصری خواهد بود.

انتهای پیام

کد N409951

وبگردی