آفتاب

مسجد جامعی: جنایت بزرگی در غزه رقم خورده است

مسجد جامعی: جنایت بزرگی در غزه رقم خورده است

رییس شورای شهر تهران گفت: جنایت بزرگی در غزه رقم خورده است.

رییس شورای شهر تهران گفت: جنایت بزرگی در غزه رقم خورده است.

احمد مسجدجامعی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، در خصوص روز قدس و وقایع اخیر فلسطین اظهار کرد: در جریان این وقایع صدای تشکل‌های مردمی و مجموعه‌ها و نهادهای مردم نهاد شنیده نشد که به نظر من این جای خالی به وضوح حس می‌شود.

وی افزود: جنایاتی که در غزه روی می‌دهد جنایاتی گسترده و هولناک در بخش‌های مختلف است که علاوه بر حقوق انسان‌ها مسائل طبیعی و زیست محیطی منطقه را هم به خطر انداخته است و از این رو حتی تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست نیز می‌توانند به نوبه خود جنایات اسرائیل را محکوم کنند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به روز قدس عنوان کرد: به نظر من باید شرایطی فراهم شود که تشکل‌های مردمی بتوانند صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند و از مردم بی‌دفاع و بی‌پناه فلسطین حمایت کنند.

مسجد جامعی خاطر نشان کرد: حتی از ظرفیت نمایشگاه قرآن نیز می‌توان برای این مهم بهره برد زیرا قشر کثیری از مردم در این نمایشگاه حضور دارند و تشکل‌های مردم نهاد نیز در این محیط دیده می‌شوند.

وی اظهار کرد: در دوره‌ای که بنده مسئولیت وزارت ارشاد را بر عهده داشتم بخشی در نمایشگاه قرآن تهران وجود دارد به نام فلسطین در پناه قرآن که ما در این بخش تلاش می‌کردیم با دیدگاهی متفاوت به مقوله فلسطین بپردازیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این بخش از نمایشگاه تهران ما از ظرفیت بالای هنر برای انتقال مفاهیم و پیام‌های حمایت آمیز از مردم فلسطین استفاده می‌کردیم و بنده به یاد دارم که وقتی تئاتری با نام انقلاب سنگ در این بخش از نمایشگاه اجرا شد بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تاثیر قابل توجهی گذاشت.

وی تصریح کرد: در فرصت باقی مانده از نمایشگاه قرآن مشهد می‌توان بخش‌های هنری مخصوص به مردم فلسطین و مساله جنگ اخیر غزه را به وجود آورد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

کد N409458

وبگردی