آفتاب

انتقاد شدید اردوغان از سکوت کشورهای عربی در مقابل غزه

انتقاد شدید اردوغان از سکوت کشورهای عربی در مقابل غزه

نخست وزیر ترکیه ضمن انتقاد شدید ازسکوت کشورهای اسلامی و عربی در برابر حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی به غزه بر حمایت ترکیه از فلسطین تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الان، "رجب طیب اردوغان" با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال این تجاوزات به شدت انتقاد کرد.

وی افزود: کسانی که داعیه دموکراسی و قانونمداری دارند کجا هستند وقتی که اسرائیل از 16 روز پیش تا کنون حملات غیر انسانی و وحشیانه ای را علیه مردم بیگناه غزه آغاز کرده است.

وی با اشاره به آمار قربانیان این حملات که هر لحظه در حال افزایش است گفت: جامعه جهانی و کشورهای اسلامی همچنان در جای خود نشسته اند و سلاخی شدن فلسطینیها را تماشا می کنند.

وی افزود: سازمان ملل تنها اقدامی که در این راستا اتخاذ کرد محکوم کردن حماس و بی گناهان فلسطین و حمایت از اسرائیل بود.

نخست وزیر ترکیه گفت: با وجود اینکه رهبران و رؤسای کشورها به سکوت خود ادامه می دهند، بسیاری از مردم در مناطق مختلف جهان از جمله پاریس، برلین، امان، نیویورک و شهرهای دیگر به خیابانها آماده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند.

وی گفت: برخی از ترکیه می خواهند در مقابل آنچه که هم اکنون در غزه در جریان است سکوت اختیار کند اما باید بگویم ترکیه نگهبان و حامی یک دولت تروریست نیست.

کد N409312

وبگردی