آفتاب
وزیر بهداشت:

البرز مصداق بارز چهره بی عدالتی در بهداشت و درمان/ برای ورود بخش خصوصی احتیاط شود

البرز مصداق بارز چهره بی عدالتی در بهداشت و درمان/ برای ورود بخش خصوصی احتیاط شود

کرج – خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: می توان از البرز برای نشان دادن چهره واقعی بی عدالتی در بهداشت و درمان و ناکارآمدی نظام درمان یاد کرد زیرا این استان در بخش های یاد شده بسیار فقیر است و مردم در رنج هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعات آغازین صبح امروز دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در راس هیئتی به منظور نظارت بر روند اجرای طرح تحول نظام سلامت و پیگیری مشکلات و مطالبات در این حوزه میهمان اعضای تیم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان البرز بود.

بازدید از بیمارستان های امام علی (ع)، بیمارستان کمالی، بیمارستان مدنی و بازدید از زمین پردیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در برنامه های کاری امروز وزیر بهداشت در استان البرز قرار داشت که حدود دو ساعت به طور انجامید.

دکتر قاضی زاده هاشمی در ابتدا سرکشی از بیمارستان و زایشگاه امام علی (ع) داشت و از نزدیک با چگونگی روند اجرای طرح تحول نظام سلامت و مشکلات موجود در این بیمارستان آشنا و سپس از بیمارستان کمالی که فعالیتی مشابه بیمارستان امام علی (ع) در حوزه زنان و زایمان دارد بازدید کرد.

آخرین مقصد بازدید بیمارستانی وزیر بهداشت در استان البرز به تنها بیمارستان سوانح و سوختگی استان البرز (بیمارستان شهید مدنی) اختصاص یافت که طی این بازدید مسئولان بیمارستان با تاکید بر فرسوده بودن این مکان و لزوم توسعه به دلیل مراجعه فراوان خواستار مساعدت ویژه وزارت متبوع شدند.

وزیر بهداشت پس از بازدید از امکان یاد شده در جلسه هم اندیشی با حضور محمد جواد کولیوند و عزیز اکبریان نمایندگان مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی، سید حمید طهایی استاندار البرز، حمید درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، هیئت همراه خود و جمعی از مدیران و معاون مراکز بهداشتی درمانی شرکت کرد.

البرز در بخش بهداشت و درمان بسیار فقیر است

سید حسن قاضی زاده هاشمی در این نشست گفت: می توان از البرز برای نشان دادن چهره واقعی بی عدالتی در بهداشت و درمان و ناکارآمدی نظام درمان یاد کرد زیرا این استان در بخش های یاد شده بسیار فقیر است و مردم در رنج هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با وجود کمبودها و مشکلات با اجرای طرح تحول نظام سلامت فعالیت های خوبی در این حوزه صورت گرفته است اما کمبودهای بهداشتی درمانی این استان بسیار و فضاهای موجود آن نیز فرسوده هستند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: اگر از استان سیستان و بلوچستان به عنوان نماد محرومیت در حوزه بهداشت و درمان یاد می شود متاسفانه وضعیت استان البرز نا مناسب تر است و اگر در بحث سخت افزاری به البرز توجه شود به طور قطع چهره استان تغییر خواهد کرد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: پیش از تصدی در وزارت بهداشت تصور داشتم البرز استعدادهای بسیار خوبی در جذب سرمایه گذار برای بخش بهداشت و درمانی دارد و در حال حاضر اطمینان دارم با ورود بخش خصوصی و بکارگیری توان این بخش علاوه بر منتفع شدن مردم در درمان سرمایه گذاران نیز سودی تضمین شده خواهند داشت.

برای ورود بخش خصوصی اختیاط شود

وی گفت: اقدامات انجام شده در بخش های بهداشت و درمان قابل تحسین است اما از استانداری، نمایندگان مجلس، شواری شهر و شهرداری انتظار می رود برای برون رفت از وضعیت موجود در بخش های بهداشتی و درمانی در برخی مناطق خلق منبع داشته باشند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان استقبال می شود، اعلام کرد: زیرساخت های البرز مناسب نیست و متاسفانه مردم آن بر زیر پوسته خوش رنگ استان فقر هستند و با وجود این امر برای حضور بخش خصوصی باید احتیاط شود زیرا ممکن است در آینده به مردم آسیب وارد شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: فعال شدن بخش خصوصی بدون برنامه ریزی در استان البرز به طور قطع به قشر کم درآمد آسیب وارد خواهد کرد و در این راستا باید بخش های دولتی گسترش یابند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای کمبودهای بخش های دولتی می توان از سرمایه گذاران بخش های خصوصی بهره گرفت، گفت: اگر برنامه ریزی مناسب باشد سرمایه گذار متعددی در این بخش ورود خواهد کرد زیرا یکی از الزامات در استان البرز ترغیب بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه بخشهای دولتی است.

البرز نیازمند سه بیمارستان 800 تخت خوابی

قاضی زاده هاشمی با اشاره به نیاز البرز به احداث سه بیمارستان 800 تخت خوابی برای پوشش نیاز استان و بخش از منطقه تهران، تصریح کرد: با توجه به موقعیت ویژه استان البرز تلاش می شود در خصوص کمبودهای مطرح شده مساعدت و تسهیلات ویژه ای برای برون رفت از مشکلات اختصاص یابد.

وی در خصوص پیشنهاداتی مبنی بر توسعه بیمارستان های امام علی (ع) و کمالی در بخش زنان و زایمان نیز گفت: درخواست های مطرح شده باید به نوعی اجابت شود از نمایندگان مردم کرج در مجلس درخواست می شود با دعوت از معاون برنامه ریزی رئیس جمهور وی را در جریان وضعیت درمانی استان البرز قرار دهند.

وزیر بهداشت در پایان اظهار داشت: با توجه به مجاورت استان البرز با پایتخت باید در فواصل زمانی نزدیک به این استان سرکشی شود زیرا این امر برای انجام وظیفه و خدمت برای رفع مشکلات مردم تعهد ایجاد می کند.

کد N409099

وبگردی