آفتاب

اعزام کاروان های امدادی صلیب سرخ به چند منطقه بحرانی نوار غزه

اعزام کاروان های امدادی صلیب سرخ به چند منطقه بحرانی نوار غزه

تهران – ایرنا – سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حملات متقابل رزمندگان فلسطینی روز چهارشنبه در چند بخش بحران زده نوار غزه به منظور اعزام کاروان های امدادی و آمبولانس ها برای گردآوری زخمی ها، به صورت موقت متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر غزه در سرزمین های فلسطینی، ˈسسیلیا گوینˈ سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ افزود: کاروانی مرکب از 7 خودروی آمبولانس و 2 خودروی صلیب سرخ برای تخلیه زخمی ها، وارد محله ˈشجاعیهˈ شده اند.

وی افزود: این اقدام از پیش با طرف های درگیر یعنی رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ، هماهنگ شده بود.

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ ادامه داد: کاروان دوم مرکب از 9 خودروی آمبولانس و 2 خودروی صلیب سرخ نیز وارد منطقه ˈخزاعهˈ در حوالی شهر ˈخان یونسˈ در شمال نوار غزه شده که در شب گذشته زیر حملات هوایی و گلوله باران بسیار شدید ارتش رژیم صهیونیستی قرارداشته است.

به گفته سخنگوی صلیب سرخ، سومین گروه کاروان امدادی نیز وارد شهرک ˈبیت حانونˈ در شمال نوار غزه شده است.

گوین به فرانس پرس گفت که ما به منظور بیرون آوردن و انتقال زخمی ها با حماس و رژیم صهیونیستی هماهنگی کرده ایم تا از حمله و تیراندازی خودداری کنند.

این در حالیست که مدت زمان اجرای این آتش بس بالفعل هنوز معلوم نیست.

با اینکه هنوز رژیم صهیونیستی در این باره اظهارنظر نکرده است، اما یک خبرنگار فرانس پرس در خزاعه گفت: ظاهرا تیراندازی و شلیک گلوله همچنان ادامه داشته است.

از اوایل بامداد چهارشنبه درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و رزمندگان فلسطین در خزاعه رخ داده است که در کنار مرز فلسطین اشغالی و در فاصله حدود 6 کیلومتری جنوب شرق شهر خان یونس قرار دارد.

به گفته منابع پزشکی، از 27 فلسطینی کشته شده در حملات روز چهارشنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیشتر آنها در خزاعه قربانی شده اند. هر چند که شمار دقیق تلفات هنوز اعلام نشده است.

رژیم صهیونیستی از اوایل روز یکشنبه اقدام به حملات هوایی و بمباران بسیار شدید محله پرجمعیت و متراکم شجاعیه کرده است که میان شهر غزه و مرز فلسطین اشغالی قرار دارد که به گفته منابع پزشکی در آن دستکم 75 فلسطینی به شهادت رسیده اند.

به گفته یک گزارشکر فرانس پرس، در این محله صحنه های نابودی و کشتار جمعی دیده می شود و اجساد شهدا روی زمین افتاده است.

در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه که وارد هفدمین روز خود شده است تاکنون دستکم 650 فلسطینی شهید و ده ها هزار تن دیگر زخمی و آواره شده اند.

خاورم**1486**1010
کد N408743

وبگردی