آفتاب

صدها تن از مردم والنسیا و ملیا برای پایان کشتار غزه تظاهرات کردند

صدها تن از مردم والنسیا و ملیا برای پایان کشتار غزه تظاهرات کردند

مادرید- ایرنا- صدها تن از اسپانیایی های شهر های والنسیا (شرق ) و ملیا (جنوب ) امروز چهارشنبه برای درخواست پایان کشتار مردم مظلوم فلسطین در غزه تظاهرات کردند .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه ، تظاهرات والنسیا از میدان شهرداری این شهر آغاز و در مقابل ساختمان دولت ایالتی با خواندن یک بیانیه پایان یافت.

در این راستا ، ˈحسین ال زینˈ رئیس جامعه فلسطینی ایالت والنسیا در سخنانی بر متوقف شدن تجاوز جنایتکارانه از سوی رژیم صهیونیستی تاکید و از دولت های اروپایی خواست در چارچوب همبستگی ، یک مداخله سریع برای متوقف ساختن نسل کشی در غزه انجام دهند .

وی خاطرنشان کرد در غزه یک جنگ برابر وجود ندارد بلکه تعرضی علیه ملتی که از شرف و حیثیت خود دفاع می کند ، است.

ˈداوید سگاراˈ یک روزنامه نگار اسپانیایی که این بیانیه را می خواند تصریح کرد که در این مناقشه ، 570 نفر فلسطینی به شهادت رسیدند و سه هزار و 500 نفر نیز مجروح شدند .

سگارا گفت : اسراییل هرگز هیچ کدام از قطعنامه های سازمان ملل را اجرا نکرد و ما خواهان یک دخالت بین المللی هستیم تا به این جنایت ها و محاصره غزه پایان دهد و اسراییل را مجبور کند به حقوق بشری بین المللی احترام بگذارد.

در شهر ملیا نیز حدود 300 نفر ، امروز در میدان اسپانیا این شهر تجمع کرده تا نفرت خود را نسبت به تهاجم رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت و همبستگی خود با ملت فلسطین را ابراز کنند .

تظاهرکنندگان در حالی که یک پرچم بسیار بزرگی از فلسطین را در معرض دید قرار داده بودند ، پلاکارد هایی که بر روی آنها شعارهایی از جمله ˈچند کودک باید کشته شوند؟ ˈ و یا ˈاسراییل خون بیگناهان را در دست های خود داردˈ را در دست داشتند .

در جریان این تظاهرات که بیش از یک ساعت به طول انجامید ، تظاهرکنندگان همچنین شعار هایی علیه نسل کشی مرتکب شده از سوی رژیم صهیونیستی و تشویق به بایکوت کردن این رژیم که یک قاتل محسوب کردند ، سر دادند.

آنها همچنین در اعتراضات خود خواهان متوقف شدن فوری خشونت ها از سوی دولت اسراییل و محکومیت جامعه بین المللی نسبت به این جنایات شدند .

اروپام **1234**1547
کد N408630

وبگردی