آفتاب
در گفت‌وگو با یاسنا

ملکوتیان: مردم در روز قدس آرمان فلسطین آزاد را فریاد می‌زنند

ملکوتیان: مردم در روز قدس آرمان فلسطین آزاد را فریاد می‌زنند

یک استاد دانشگاه تاکید کرد: روز قدس تاکید مجددی بر این است که مسلمانان آزادی قدس شریف را به یاد داشته و هرگز اشغالگری این سرزمین را فراموش نمی‌کنند و این آمادگی را دارند که از چنگال صهیونیست‌ها که از همکاری استکبار جهانی برخوردارند، آزاد کنند.

مصطفی ملکوتیان، استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اهمیت روز قدس امسال در مقایسه با سال‌های گذشته گفت: در روز قدس جهان اسلام به صورت یکپارچه در رابطه با مساله فلسطین در می‌آید. بسیاری در کشورهای مختلف در این روز ندای واحدی برای آزادی قدس شریف و مبارزه علیه تجاوزات و ستمگری‌های رژیم صهیونیستی سر می‌دهند.

وی ادامه داد: روز قدس به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) برقرار شد و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تظاهرات سراسری جهانی اتفاق می‌افتد. بر همین اساس این روز همواره از اهمیت والایی برخوردار است. به عبارت دیگر مردم در این روز آرمان فلسطین آزاد را فریاد می‌زنند.

ملکوتیان اضافه کرد: امسال به دلیل اینکه در شرایط خاصی قرار داریم اهمیت روز قدس افزایش می‌یابد. هر روز ندای مظلومیت فلسطینیان در جهان تکرار می‌شود و قدرت‌های جهانی دراین‌باره گوش شنوایی ندارند و فقط به دلیل ترس از افکار عمومی در برخی موارد ابراز نگرانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ تظاهرات روز قدس نشان‌دهنده این است که جهان اسلام، مسلمانان و نخبگان سرزمین‌های اسلامی از این ظلمی که علیه فلسطینیان می‌شود نگرانند. نه تنها خواستار این حملات بی‌شرمانه هستند بلکه اعلام می‌کنند صهیونیست‌ها بایستی به سزای اعمال خود برسند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تحولات اخیر در منطقه به خصوص در سوریه و عراق گفت: تحولاتی که در خاورمیانه رخ می‌دهد روی دیگر سکه هستند. اسرائیلی‌ها از زمانی که در نبرد با نیروهای حزب‌الله در سال 2006 شکست خوردند به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند و یک راه افول در پیش گرفته‌اند. این درحالی‌است که مقاومت قدرت فوق‌العاده‌ای کسب کرده‌ است. طبیعی است که صهیونیست‌ها در هر زمان دست به توطئه‌ای بزنند اما این توطئه‌ها راهگشا نیست و همگان می‌دانند که رژیم صهیونیستی قدرت خود را از دست داده است و هم‌اکنون این فلسطینیان هستند نه صهیونیست‌ها که در نوار غزه تصمیم می‌گیرند که آتش‌بس کنند یا نه.

انتهای پیام

کد N408429

وبگردی