آفتاب
در راستای تحقق اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی؛

دیدار جمعی از مسئولان پیام نور ایجرود با امام جمعه شهرستان

دیدار جمعی از مسئولان پیام نور ایجرود با امام جمعه شهرستان

اعضای کانون حجاب و عفاف و مسئولین فرهنگی دانشگاه پیام نور واحد ایجرود با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

امام جمعه شهرستان ایجرود گفت: علیرغم نظر غربی ها که ادعا می کنند حجاب محدودیت و مانع رسیدن به آزادی در جامعه است، حجاب از نظر اسلام نه تنها محدودیت ایجاد نمی­کند بلکه موجب محبوبیت فرد می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، این دیدار به مناسبت روز حجاب و عفاف در دفتر حجت الاسلام و المسلمین محمدی مطلق امام جمعه این شهرستان صورت گرفت.

در این دیدار امام جمعه شهرستان ایجرود اظهار داشت: فلسفه حجاب از نظر اسلام حفظ کرامت و ارزش های والای انسانی است که بر مبنای قرآن و احادیث استوار است.

وی ادامه داد: اندیشمندان اسلامی که مساله حجاب را از جهات مختلف(روانی، اجتماعی و خانوادگی) مورد بحث و بررسی قرار داده­اند، بر این نکته تاکید دارند که پذیرش حجاب نه تنها به معنای کناره­گیری از کار و قبول خانه نشینی نیست، بلکه توام با خدمات اجتماعی و سیاسی زن و نیز رعایت کلیه حقوق قانونی و شناخته شده وی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی مطلق با اشاره به ارزش های حجاب در جامعه یادآور شد: علیرغم نظر غربی ها که ادعا می کنند حجاب محدودیت و مانع رسیدن به آزادی در جامعه است، حجاب از نظر اسلام نه تنها محدودیت ایجاد نمی­کند بلکه موجب محبوبیت فرد می شود.

وی با اشاره به تاریخچه حجاب در ایران تصریح کرد: فاجعه خونین حمله به مسجد گوهر شاد یکی از اوراق ننگین تاریخ در دوره رضاخان بوده که با زور سرنیزه و با حمایت بیگانگان به قدرت رسید و طرح اسلام زدایی را به اجرا گذاشت.

امام جمعه شهرستان ایجرود اضافه کرد: دستور کشف حجاب و دین زدایی از انگلستان آمده بود و رضا شاه و آتاتورک و امان­الله خان پادشاه افغانستان باید آن را اجرا می­کردند.

در ادامه این دیدار رییس دانشگاه پیام نور واحد ایجرود نیز با اشاره به اینکه امسال از طرف مقام معظم رهبری به سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده، برای ما تکلیف است که در این حوزه­ها مخصوصا حوزه فرهنگ فعالیت خود را چندین برابر کنیم.

اصغر غفاری واحد در خطاب به دانشجویان جهت تلاش برای تحقق شعار سال، تاکید کرد: باید یک همت جهادی با همیاری، همکاری و فعالیت تشکل­ها و کانون­های دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی، کانون حجاب و عفاف، شورای نماز و غیره در تحقق شعار سال داشته باشیم.

در پایان این دیدار جلسه پرسش و پاسخ در خصوص واجبات و محسنات ماه رمضان و شب های قدر با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.

کد N408301

وبگردی