آفتاب

دعوت اصولگرایان و اصلاح طلبان به شرکت در راهپیمایی روز قدس

دعوت اصولگرایان و اصلاح طلبان به شرکت در راهپیمایی روز قدس

تهران- احزاب، تشکل ها و فراکسیون های مختلف اصولگرا و اصلاح طلب با صدور بیانیه های متعدد ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در حملات اخیر به غزه، اقشار مردم را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

به گزارش ایرنا، فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای که به مناسبت روز قدس صادرکرده، آورده است: روز قدس مظهر هویت بخشی و اقتدار حاکمیت اسلامی است، انتفاضه اسلامی و مقاومت اسلامی مولود روز جهانی قدس است و شکی نیست که بیداری اسلامی که در اصل توسعه مقاومت اسلامی است باز هم با یک واسطه، در دایره تاثیر روز جهانی قدس دیده و تعبیر می شود.

در این بیانیه ضمن محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی آمده است: سکوت معنادار کشورهایی که به ظاهر داعیه دار حقوق بشر، حقوق اطفال و حقوق زنان هستند و ادعا می کنند که در برخی کشورهای مسلمان حقوق بشر زیر پا گذاشته شده و یا حقوق اطفال و زنان رعایت نمی شود، تمام جنایات صهیونیست های غاصب اشغالگر را به نظاره نشسته و با سکوت خود حامی این جنایات بی رحمانه هستند هم محکوم است.

فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که همگام با مردم مسلمان خدای جوی در سراسر جهان در راهپیمایی باشکوه این روز شرکت می کنند، افزوده است: از آحاد مردم همیشه در صحنه و روزه دار بویژه زنان و دختران مومن و متعهد که بی تردید همواره در جهت پیشبرد اهداف انقلابی کشور عزیزمان نقش بسزا و سازنده ای داشته و دارند دعوت می کند که با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس لرزه بر اندام اشغالگر غاصب صهیونیستی بیاندازند.

** فریاد بر سر بیدادگران

حزب اراده ملت ایران (حاما) که خود را « به عنوان عضوی ازجامعه بزرگ اصلاح طلب کشور» معرفی کرده است هم با صدور بیانیه ای، اعلام کرده است: ضمن اعلام تنفر از اقدامات تجاوزگرانه و نسل کشی صورت گرفته توسط اسرائیل در غزه مظلوم که مصداق بارز جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در قاموس حقوق بین الملل می باشد و همچنین اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین از همه انسان های آزاده و نوع دوست جهان می خواهد تا در مقابل این جنایات سکوت نکرده و عکس العمل مناسب نشان دهند .

در بیانیه این حزب افزوده شده است: رژیم صهیونیستی برای اینکه از عبارت دولت برای غزه استفاده نکند و همچنین دست خود را در تجاوز به این سرزمین باز بگذارد ، نوار غزه را به عنوان «کیان دشمن» خطاب کرد. این عبارت مجعول هیچ سابقه ای در حقوق و روابط بین الملل ندارد و معنای آن است که فلسطینی های ساکن غزه دشمن اسرائیل هستند و این رژیم می تواند هر اقدام خصمانه ای را علیه آنها انجام دهد.

حزب اراده ملت ایران در بخش دیگری از این بیانیه آورده است: از مجامع بین المللی ، خصوصا شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم که به وظیفه اصلی خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی در خصوص جنایات جنگی صورت گرفته در غزه و نقض آشکار قواعد و حقوق بین الملل بشردوستانه و استفاده از حتی سلاح های غیر متعارف علیه غیر نظامیان غزه در طول چند روز گذشته، عمل نماید.

در پایان این بیانیه آمده است: حاما روز جهانی قدس را فرصت مناسبی برای اعلام انزجار جهانی علیه هرگونه ظلم و ستم بر انسان ها در هرگوشه از جهان به ویژه در فلسطین وغزه مظلوم دانسته و از همه انسان های با وجدان می خواهد هرچه فریاد دارند بر سر بیداد بیدادگران بکشند.



** هوشیاری در برابر صهیونیست ها و تروریست ها

مجمع متخصصان ایران نیز با صدور بیانیه مشابه ای اعلام کرده است: درشرایطی که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی شاهد شکست توطئه خود در سوریه بودند، امروز حملات ظالمانه و وحشیانه صهیونیست‏ها به مردم غزه نقض آشکار قوانین بین‏المللی است.

دربخش دیگر این بیانیه آمده است:عمق فاجعه در غزه چنان است که فقط محکومیت از سوی کشورها و سازمان های بین المللی کافی نیست و مسلمانان و دوست داران فلسطین و طرفداران مردم مظلوم و بی سلاح غزه باید با اقدامی فوری به مقابله با رژیم صهیونیستی بپردازند.

مجمع متخصصین ایران در این بیانیه افزوده است: حقیقت این است که جنایات رژیم آدمکش صهیونیستی در فلسطین و به خصوص در غزه و جنایات تروریست های اجیر شده در عراق و سوریه، همگی مجموعه ای بهم پیوسته از مکر و توطئه دشمنان قسم خورده اسلام به سرکردگی آمریکای جنایت کار است که به خیال خام خود می خواهند ملت های مسلمان را تسلیم خواسته های نامشروع و شیطانی خود کنند.

دراین بیانیه تصریح شده است: ملت مسلمان ایران و متخصصین ایران اسلامی چون همیشه در کنار مردم مظلوم و مقاوم غزه و سایر سرزمین های اسلامی از جمله عراق و سوریه خواهد بود و با محکوم کردن جنایت جنایتکاران توسط صهیونیست ها یا تروریستهای تکفیری و امثال آن، همه مسلمانان را به هوشیاری و استقامت هر چه بیشتر دربرابر این مسائل فرا می خواند وانشاء الله با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، عزم راسخ خود را در دفاع از اسلام و خط مقاومت تا پیروزی نهایی بر شیاطین اعلام خواهد داشت.

سیام(1)9136*9132*س.ق**1449
کد N408272

وبگردی