آفتاب

افغانستان: اعضای شبکه حقانی توسط پاکستان به محل امنی انتقال یافته‌اند

افغانستان: اعضای شبکه حقانی توسط پاکستان به محل امنی انتقال یافته‌اند

اداره امنیت ملی افغانستان با انتقاد از نتیجه عملیات ارتش پاکستان علیه شورشیان در منطقه وزیرستان شمالی آن کشور گفته است که این عملیات دستاوردی نداشته و نتوانسته به هیچ "گروه بین‌المللی تروریستی" در این منطقه، صدمه جدی وارد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسیب صدیقی، سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که مهمترین شبکه تروریستی، یعنی گروه حقانی، نیز از این عملیات در امان مانده است.

صدیقی افزود: اطلاعات ما حاکی است که قبل از آغاز این عملیات، شمار زیادی از سران شبکه حقانی و سایر گروه‌های تروریستی از مناطق وزیرستان شمالی به طرف کُرم اجنسی، شهر کراچی، کویته و حتی اسلام آباد منتقل شده‌اند.

وی تاکید کرد که "هسته مرکزی شبکه حقانی بنابر هدایت مستقیم سازمان آی.اس.آی (سازمان اطلاعات ارتش پاکستان) دو هفته قبل از آغاز عملیات نظامی در وزیرستان شمالی، توسط ۱۵۰ وسیله نقلیه و مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات از شهر میرانشاه به شهر تل و سپین تل، کُرم اجنسی منتقل شدند.

به گزارش شبکه بی بی سی، این مقام ارشد پاکستان افزود که گروه‌های تروریستی دیگر به رهبری حافظ گلبهار و گروه لشکر طیبه به رهبری حافظ محمد سعید نیز در این عملیات آسیب ندیده‌اند.

به گفته وی، عملیات ارتش پاکستان، به نیروهای شورشی در این منطقه تلفاتی وارد نکرده و فقط باعث بی‌نظمی در منطقه شده که می‌توان از آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در این منطقه یاد کرد.

صدیقی خاطر نشان کرد که با استفاده از وضعیت حساس کنونی افغانستان، شبکه حقانی به کمک سازمان اطلاعات ارتش پاکستان عملیات‌های را در داخل این کشور راه‌اندازی کرد که می‌توان از حمله این شبکه به ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا نام برد.

انتهای پیام

کد N408025

وبگردی