آفتاب

بیانیه مرکز بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری به مناسبت روز قدس

بیانیه مرکز بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری به مناسبت روز قدس

مرکز بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری به مناسبت روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

امام خمینی (ره) 6/ 5/ 1366 :

«مسؤولین محترم کشور ایران و مردم ما و ملّت‌های اسلامی از مبارزه با این شجرۀ خبیثه و ریشه‌کن کردن آن دست نخواهند کشید و به یاری خداوند تعالی، از قطرات پراکنده پیروان اسلامی و توان معنوی اُمّت محمّد (ص) و امکانات کشورهای اسلامی باید استفاده کرد و با تشکیل هسته‌های مقاومت حزب‌الله در سراسر جهان، اسرائیل را از گذشته جنایت‌بار خود پشیمان و سرزمین‌های غصب شده مسلمانان را از چنگال آنان خارج کرد»

بار دیگر جنایات اسفناک و خونبار کشتار مردم مظلوم غزه با یک تراژدی آغاز شد. رژیم غاصب صهیونیست با قساوت و ددمنشی تمام مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را آماج شلیک توپ‌ها و تانک‌های خود قرار داده و کودکان، زنان، سالخوردگان و جوانان آن سرزمین را به بهانه ای واهی، به خاک و خون می‌کشند.

اکنون فریاد استغاثه کودکان و زنان بی‌پناه و مظلوم فلسطینی در سراسر جهان طنین‌انداز است. این در حالی است که محاصره اقتصادی و دارویی مردم غزه توسط صهیونیسم جنایتکار و نظام سلطه همه روزه سفره آتش و خون را چاشنی افطار مردم روزه دار غزه نموده است. هشدار سازمان‌های بین‌المللی و حتی سازمان ملل هم نتوانسته اسرائیلی‌ها را به دست کشیدن از کشتار و فشارهای بی‌رحمانه خود به مردم بی‌گناه غزه متقاعد کند و اسفناک تر آنکه کشورهای به ظاهر اسلامی، به جای حمایت از مردم مسلمان و بی دفاع غزه یا نسبت به این جنایات بی تفاوتند و یا خود قربانی توطئه‌های سازمان یافته و جریانات شوم صهیونیستی از قبیل داعش و گروه‌های تکفیری اند. در واقع، غزه امروز قربانی جاه طلبی سران عرب و انفعال ملت‌های مسلمان است.

امت اسلامی روزهای تاریخی و سرنوشت‌سازی را سپری می‌کند. لذا همه مسلمانان جهان در این شرایط بحرانی و حساس وظیفه دارند واکنشی جدی به وقایع غزه داشته باشند و نگذارند بیش از این مردم فلسطین از جمله زنان و کودکان بی رحمانه به خاک و خون کشیده شوند.

سناریوهای مختلف و متعدد غرب به بروز اختلاف میان ملت‌های مسلمان با میدان‌داری حکام سرسپرده و ایادی جاهل تکفیری و سلفی منجر شده است. همچنین، صهیونیسم نامشروع با سوء‌استفاده از تمرکز افکار عمومی جهان بر مسابقات جام جهانی فوتبال، التهاب و درگیری منطقه غرب آسیا با عناصر تکفیری و وهابی و تبانی جبهه عربی غربی به منظور جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، همه و همه بهانه‌ای برای آتش‌افروزی اسرائیل در غزه و موجب توحش و بی‌پروایی صهیونیست‌ها در قتل عام مردم بی‌گناه غزه شده است.

مرکز بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر آزادی سراسر فلسطین و حمایت از مردم مظلوم غزه، انزجار و نفرت خود را در برابر جنایات درندگان خبیث و بی رحم اسرائیلی و شرکای جهانی و منطقه‌ای آن ابراز می‌دارد و از مردم فداکار، مؤمن و شجاع ایران اسلامی بخصوص قضات، پرسنل و بسیجیان دستگاه قضایی دعوت می‌کند با حفظ آگاهی، هشیاری و حضور حماسی خویش، مانند همیشه به تکلیف الهی و انسانی خود عمل کنند و حق را در برابر این رویداد بزرگ تاریخی به شایستگی ادا نمایند؛ آن‌چنان که رهبر معظّم انقلاب اسلامی فرمودند:

«جمعه آخر ماه مبارک رمضان که از سوی امام راحل عظیم ما (رضوان‌الله علیه) روز قدس نامیده شد، در پیش روی ماست و در این ماه رمضان کاملاً مجاور لیالی قدر، باید همان‌طور که شب قدر را تا صبح به بیداری می‌گذرانیم و با دعا و تضرع خود به درگاه الهی، می‌خواهیم که آینده‌ای مطلوب برای ما رقم زده شود، روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیله‌القدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع‌الفجرِ نجات ملت‌های مسلمان و خصوصاً ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشند.»

انتهای پیام

کد N407809

وبگردی