آفتاب

آماده باش پلیس برای مقابله احتمالی با تظاهرات حمایت از غزه در پاریس

آماده باش پلیس برای مقابله احتمالی با تظاهرات حمایت از غزه در پاریس

تهران- ایرنا- در حالی که بسیاری از تشکل های سیاسی و کارگری فرانسه قرار است بعدازظهر چهارشنبه در تظاهرات طرفداری از غزه در پاریس شرکت کنند، پلیس این کشور برای برخورد احتمالی با تظاهرکنندگان و محدود کردن ابعاد آن، به حال آماده باش درآمده است.

به نوشته نشریه فرانسوی ˈلوفیگاروˈ، پلیس فرانسه به رغم مخالفت های قبلی خود با برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه، در یک عقب نشینی آشکار اعلام کرد با برگزاری راهپیمایی طرفداران غزه در روز چهارشنبه موافقت کرده است.

فعالان سیاسی، اعضای تشکل موسوم به اتحادیه حقوق بشر و طرفداران سندیکاهای مختلف کارگری با صدور بیانیه های مختلف خواستار برگزاری راهپیمایی در روز چهارشنبه برای حمایت از مردم غزه شدند.

بنابراین گزارش، تظاهرات طرفداران غزه در پاریس برای پلیس فرانسه به یک دردسر جدی تبدیل شده است.

در شرایطی که مقامات به رغم مخالفت های قبلی با برگزاری این تظاهرات موافقت کرده اند، ولی از گسترش احتمالی ابعاد آن و نیز بروز درگیری در خلال برگزاری راهپیمایی نگران هستند.

از سوی دیگر ˈ توفیق تحانیˈ رییس انجمن همبستگی با مردم فلسطین در فرانسه نیز گفت: صدور مجوز برای برگزاری تظاهرات طرفداران غزه به رغم مخالفت های قبلی، یک پیروزی برای دمکراسی و آزادی بیان محسوب می شود.

این گزارش می افزاید: بیش از یکهزار و 500 تن از نیروهای پلیس قراراست در مسیر راهپیمایی مستقر شوند تا از گسترش ابعاد آن و بروز درگیری احتمالی در جریان برگزاری راهپیمایی جلوگیری کنند.

هزاران تن از شهروندان فرانسوی شنبه گذشته برای حمایت از مردم غزه اقدام به برگزاری راهپیمایی کردند. این تظاهرات از سوی پلیس ممنوع اعلام شد. واکنش مقامات پلیس، خشم تظاهرکنندگان را به دنبال داشت.

در پی بروز درگیری بین نیروهای پلیس و تعدادی از تظاهرکنندگان، نیروهای امنیتی ناگزیر به استفاده از گاز اشک آور و دیگر وسایل بازدارنده شدند.

در این درگیری 44 تن از تظاهرکنندگان توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند که 19 تن از آنان همچنان در بازداشت بسر می برند.

اروپام 1583**1485** 1337
کد N407608

وبگردی