آفتاب

شیوه همکاری صندوق نوآوری و صندوق های پژوهشی غیردولتی تعیین شد

شیوه همکاری صندوق نوآوری و صندوق های پژوهشی غیردولتی تعیین شد

تهران - ایرنا - برای تعیین شیوه­های همکاری صندوق های پژوهش وفناوری غیردولتی وصندوق نوآوری وشکوفایی، دستورالعمل اجرایی تبصره یک ماده پنجم قانون شرکت های دانش بنیان در 9 ماده به تصویب هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی رسید.

به گزارش ایرنا، صندوق نوآوری وشکوفایی که براساس ماده پنجم قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات تاسیس شده ، این دستورالعمل را به منظورگسترش همکاری با صندوق های پژوهش و فناوری غیردولتی، به­عنوان صندوق همکار، جهت انجام فعالیت های پیش­بینی شده در قانون شرکت های دانش بنیان و اساسنامه خود تصویب نموده است.

این دستورالعمل که در هیأت عامل صندوق تصویب واز سوی ریاست هیأت عامل و رییس صندوق برای اجرا ابلاغ شده است، به صندوق شکوفایی و نوآوری اجازه می­دهد از امکانات و توانایی­های صندوق های پژوهش وفناوری غیردولتی که براساس موضوع ماده 45 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دراستان های مختلف تاسیس شده­اند، استفاده کنند.

صندوق نوآوری وشکوفایی با تصویب این دستورالعمل خود را موظف دانسته، این تعاملات را به گونه ای بکارگیرد که ضمن توانمندسازی صندوق های پژوهش و فناوری، اطمینان حاصل شود که صندوق های مزبور ضمن رعایت قوانین و مقررات حاکم بر منابع مالی صندوق نوآوری و شکوفایی، در ارایه خدمات به شرکت های دانش بنیان حداکثر تلاش خویش را بکار گیرند.

مطابق دستورالعمل ابلاغ شده، همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق­های پژوهش و فناوری غیردولتی در زمینه های ،عاملیت مالی، عاملیت ارزیابی، عاملیت نظارت، ارایه تسهیلات به منظور توسعه خدمات خود یا انجام سرمایه گذاری خطرپذیرو مشارکت در سرمایه گذاری است.

براساس این مصوبه ،صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی کامل ازعملکرد صندوق های مزبور، دستورالعمل رتبه بندی آنها را برای توسعه فعالیت های فی مابین تنظیم ودرعین حال حجم عاملیت مالی واگذار شده به صندوق های پژوهش و فناوری را متناسب با عملکرد، سرعت ارایه خدمات ورضایت مشتریان ،توسعه خواهد داد.

علمی ** 9340**1599
کد N407240

وبگردی