آفتاب
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان:

داعش «دلار آمریکا علیه شیعه» است

داعش «دلار آمریکا علیه شیعه» است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با بیان اینکه داعش یک گروهک اسلامی نیست بلکه اسرائیلی است، گفت: این گروهک پس از اینکه نتوانست در سوریه کاری از پیش ببرد، به عراق حمله کرد که بتواند شیعه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با بیان اینکه داعش یک گروهک اسلامی نیست بلکه اسرائیلی است، گفت: این گروهک پس از اینکه نتوانست در سوریه کاری از پیش ببرد، به عراق حمله کرد که بتواند شیعه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

حجت‌الاسلام مهدی امیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، روز قدس را روز جهان اسلام دانست و گفت: این روز یادگار پیرجماران، امام خمینی(ره) است.

وی با بیان این‌که بحث روز قدس یک شاخص است، ادامه داد: روز قدس یک نماد است که اهمیت این موضوع را به گوش مردم جهان برساند و هرجا که ظلمی صورت بگیرد آن مکان قدس و آن روز، روز قدس است.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان یک نماد و الگو، روز قدس نام نهاد که ظالمان بدانند مظلومان عالم ساکت نمی‌نشینند، ادامه داد: این همان چیزی است که در قرآن و سیره عملی اهل بیت(ع) به آن تأکید شده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با بیان این‌که آن‌چه این روز را متمایز می‌کند فضایی با عنوان مسجدالاقصی است که روزی قبله اول مسلمانان بوده است، افزود: گرچه قبله مسلمانان عوض شده است، ولی محور بحث عبودیت خدا و مسجد اوست و حمایت از مسجدالاقصی که فضایی ملکوتی و جایگاهی بااهمیت دارد، مطرح است.

وی با اشاره به جنگ رژیم صهیونیسم و مردم مظلوم فلسطین که بیش از نیم قرن است که به‌طول انجامیده است، اضافه کرد: با این وجود که ظلم به این مردم مظلوم سال‌های متمادی طول کشیده ولی این مردم با صبر و بردباری در مقابل این رژیم غاصب مقاومت کرده و بارها دشمن را شکست داده‌اند که این را از اعتقاد و اعتماد به خدا می‌دانند.

امیدیان با بیان این‌که آنچه داعش پیگیری می‌کند، کارهای اسرائیل و آمریکاست، گفت: امام خمینی(ره) بارها درباره اسلام آمریکایی تذکر دادند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی با اشاره به تذکرات امام راحل درباره اسلام آمریکایی، ادامه داد: داعش یک گروهک اسلامی نیست بلکه یک گروهک اسرائیلی است و مخفف «دلار آمریکا علیه شیعه» است.

وی با اشاره به این‌که داعش ابتدا خط مقدم جهان اسلام یعنی سوریه را هدف قرار داده بود، افزود: این گروهک در ظاهر اسلامی پس از این‌که نتوانست در سوریه کاری از پیش ببرد، به دستور مؤسسانش آمریکا و اسرائیل به عراق که با وجود قبور مطهر امامان در آن محوریت شیعه است حمله کرد که بتواند شیعه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

امیدیان با اشاره به این‌که محور برنامه‌های داعش همان برنامه‌های اسرائیل است، گفت: حامی این گروهک منفور رژیم صهیونیسم است به‌طوری‌که اگر اتفاقاتی که در جهان اسلام افتاده و درحال انجام است را ریشه‌یابی کنیم سرنخ همه آن‌ها در دست اسرائیل و حامیان او، آمریکا و انگلیس است.

انتهای پیام

کد N406922

وبگردی