آفتاب

سیدی رکنی: رژیم صهیونیستی به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی پایبند نیست

سیدی رکنی: رژیم صهیونیستی به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی پایبند نیست

دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب گفت:‌ رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ وجه به حقوق انسانی و قوانین بین‌المللی پایبند نیست و اگر به میزان حداقلی هم پایبند بود چنین رفتارهای وحشیانه‌ای علیه کودکان، زنان و انسان‌های بی‌گناه از خود نشان نمی‌داد.

سیدعلی سیدی رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تأکید بر اینکه "اعمال و افعال غیر انسانی شاخصه اصلی وجود ذاتی کشورهای غاصب و صهیونیست است"، به حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اشاره کرد و افزود: حملات بی‌رحمانه اسرائیل به مردم مظلوم غزه اثبات‌کننده ذات صهیونیستی و غاصب‌گرایانه این کشور است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اسرائیل که همواره از کشورهایی است که در کشتار مردم بی‌گناه و مسلمان نقش اساسی ایفا می‌کند، پس از آنکه در سوریه ناکام ماند، در عراق داعش را جلو انداخت و ما مشاهده می‌کنیم که مردم مسلمان عراق با اتحاد و وحدت میان شیعه و سنی و همچنین علما و فرقه‌های مختلف خود در حال سرکوب فتنه داعش هستند.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه "اساس رسالت و فرهنگ حکومت‌داری در اسرائیل بر مبنای شکاف میان مسلمانان است"، به آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه همزمان با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: همگان می‌دانیم که رژیم غاصب و صهیونیستی اسرائیل در همه زمان‌ها که مصادف با مناسبت‌های مذهبی است، رفتارهای وحشیانه خود علیه مسلمانان را آغاز می‌کند و هر ناامنی و درگیری که در میان مسلمانان بویژه در منطقه خاورمیانه اتفاق بیفتد مهندسی و اجرای آن را اسرائیل عهده‌دار می‌شود.

سیدی رکنی درباره طرح‌های آتش‌بس نیز گفت: هیچگاه کشورهای غاصب به حقوق انسانی، حقوق بشر و قوانین بین‌الملل پایبند نبوده و نیستند و این موضوع در مورد رژیم صهیونیستی نیز صادق است؛ چراکه چنانچه اسرائیل به چنین حقوق و قوانین به میزان حداقلی هم پایبند بود چنین رفتارهای وحشیانه‌ای از خود نشان نمی‌داد و هیچگاه کودکان و زنان و انسان‌های بی‌گناه را زیر حملات وحشیانه خود قرار نمی‌داد.

وی همچنین با اشاره به تأثیرگذاری وحدت میان مسلمانان جهان در شرایط کنونی تصریح کرد: از بین رفتن فتنه‌ای که در سوریه در حال اتفاق بود و همچنین از میان رفتن تدریجی فتنه داعش در عراق و پیروزی مسلمانان همه نشان‌دهنده اتحاد، وحدت و حمایت یکپارچه دنیای اسلام است. چنانچه ملت‌های مسلمان در همه زمان‌ها بویژه در روز قدس وحدت و اتحاد خود را بیشتر از گذشته حفظ کنند و فرامین و ارشادها و راهنمایی‌های علمای اسلام را سرلوحه خود قرار دهند، بی‌شک رژیم صهیونیستی اسرائیل از صفحه تاریخ روزگار محو خواهد شد.

سیدی رکنی در پایان با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، تأکید کرد: هرگاه وحدت و یکپارچگی و انسجام میان مسلمانان جهان بیشتر شود، اسرائیل سرخورده‌تر از قبل می‌شود. ان‌شاءالله در روز قدس مشاهده کنیم که همه مسلمانان دنیای اسلام بصورت یکپارچه، متحد و منسجم با یکدیگر شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دهند و حمایت و پشتیبانی خود از مردم فلسطین را بیشتر و بهتر از گذشته به اثبات برسانند.

انتهای پیام

کد N406874

وبگردی