آفتاب
مسجدجامعی در اختتامیه نمایشگاه قرآن:

از فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر تهران حمایت درستی کنیم

از فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر تهران حمایت درستی کنیم

رئیس شورای شهر تهران گفت: شورای شهر و سایر نهادها باید از رویکردها و فعالیت‌های قرآنی حمایت ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: شورای شهر و سایر نهادها باید از رویکردها و فعالیت‌های قرآنی حمایت ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد مسجدجامعی شب گذشته در مراسم اختتامیه بیست و دومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان این‌که این نمایشگاه پس از تلاش‌های بسیاری از همکاران، کار خود را به خوبی به پایان رساند و از فعالیت تمام آنها متشکریم، اظهار کرد: امیدواریم برای سال آینده بتوانیم با توان و تجربه بیشتری این نمایشگاه را برگزار کنیم.

وی افزود: تهران تنها شهری است که هنگامی که دور آن حصار گرفتند و روستاهای قدیمی را به شهر تبدیل کردند به تعداد سوره‌های قرآن برای آن برج و بارو ساختند و در هر کدام از آنها یک سوره قرآن قرار دادند. داریم جایی که به دروازه قرآن شهرت دارد، ولی این شیوه‌ای که گفتم تنها در تهران اتفاق افتاد حتی در مشهد مقدس این چنین طراحی و معماری نبوده است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این که امشب ما از بانوان فعال در عرصه قرآنی تجلیل می‌کنیم به دلیل آن است که نخستین تأسیسات عمومی و شهری تهران توسط یک خانم هنرمند و قرآنی صورت گرفت. امروز یازدهمین دوره تجلیل از بانوان قرآن پژوه است و ما 11 سال پیش که خدمت حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی رسیدیم این کار را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: مشابه این نمایشگاه در سایر جاها هم بوده است و این نمایشگاه می‌تواند تجربه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی ارائه دهد. ما از حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی خواسته‌ایم تا یک نگاه ملی و کلی نسبت به فعالیت‌های قرآنی محله‌ها داشته باشند و برای فعالیت‌های قرآنی تمامی ارگان‌ها فعال هستند. دیگر این‌گونه نیست که شهرداری، وزارت ارشاد و یا سایر ارگان‌ها با هم رقابت کنند بلکه همه با هم همکاری می‌کنند تا فعالیت‌های قرآنی افزایش یابد.

مسجد جامعی تصریح کرد: ما صدها و هزاران جلسات قرآنی داشته‌ایم و وظیفه ما حمایت از این رویکردها و فعالیت‌های قرآنی است. امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را رشد دهیم. حمایت چند سال پیش ما از فعالیت‌های قرآنی منجر به تأسیس موزه قرآنی شد و امیدواریم این حمایت ما هم بتواند به فعالیت‌های قرآنی کمک زیادی کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شورای چهارم بتواند به تقویت فعالیت‌های قرآنی کمک زیادی کند و یک تهرانسرای قرآنی داشته باشیم. ما در نمایشگاه‌های سال‌های گذشته "قرآن پناه فلسطین" یکی از بخش‌های نمایشگاه بود. ما در سال‌های گذشته همواره شاهد ظلم به مردان، زنان، جوانان و کودکان فلسطینی بوده‌ایم و امیدواریم با راه‌اندازی دوباره این بخش از نمایشگاه بتوانیم این حمایت خود را نیز مجددا" اعلام کنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: نمایشگاه قرآن مکانی بود که تمام هنرمندان و فعالان قرآنی و اجتماعی در کنار هم مشغول کار بودند و این می‌تواند به پرورش قرآن کمک زیادی کند.

انتهای پیام

کد N406862

وبگردی