آفتاب

رمزگشایی از فرمان سری "هانیبال"/ تل آویو از اسارت نظامیان توسط مقاومت وحشت دارد

رمزگشایی از فرمان سری "هانیبال"/ تل آویو از اسارت نظامیان توسط مقاومت وحشت دارد

ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل وحشت از به اسارت گرفته شدن نظامیانش توسط مقاومت دستور سری را با کد "هانیبال" از دهه 1980 به اجرا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبر ترک، یکی از کابوس های فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شدن نیروهایشان توسط مقاومت است. در همین راستا وزارت جنگ این رژیم از دهه 1980 میلادی تا سال 2003 فرمان سری را با کد "هانیبال" به اجرا گذاشته بود تا از اسیر شدن نیروهای خود جلوگیری کند.

طبق این فرمان سری که به تازگی افشا شده، نظامیان اسرائیلی با مشاهده اسیر شدن یکی از همرزمان خود و در صورتی که امیدی به نجاتش نباشد، مجاز به هدف قرار دادن وی بوده اند. در واقع این فرمان به معنی کشته شدن نظامی اسرائیلی به دست دیگر همقطارانش در صورت به اسارت گرفته شدن توسط نیروهای مقاومت است.

بر این اساس اگر این فرمان قابل اجرا نبود، فرماندهان اسرائیلی به نظامیان تحت امر خود دستور خودکشی در صورت به اسارت گرفته شدن را داده اند. از جمله مواردی که از وجود چنین فرمان سری حکایت دارد، اسارت دو نظامی صهیونیست در جریان جنگ 33 روزه این رژیم با حزب الله لبنان است. بعدها گفته شد که این دو نظامی در اثر جراحات ناشی از درگیری جان باخته اند اما همچنان در مورد احتمال خودکشی آنها تردید وجود دارد.

در این میان اسارت "گلعاد شالیت" که در سال 2006 توسط حماس به اسارت گرفته شد یک استثنا به شمار می رود. گویا در مورد این نظامی، فرمان هانیبال به اجرا گذاشته نشده است. شالیت پس از 5 سال اسارت و با مذاکرات طولانی که با میانجیگری آلمان انجام گرفت، در ازای آزادی هزار و 27 اسیر فلسطینی آزاد شد. هر چند رژیم صهیونیستی به بهانه های مختلف شمار زیادی از این افراد را بار دیگر به اسارت گرفت.

کد N406786

وبگردی