آفتاب

رحمانیان: جز ایران، کشورهای دیگر قصدی برای تحرک در برابر حملات اسرائیل ندارند

رحمانیان: جز ایران، کشورهای دیگر قصدی برای تحرک در برابر حملات اسرائیل ندارند

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: به نظر می‌رسد که به جز جمهوری اسلامی، دیگر کشورهای اسلامی قصد ایجاد تحرک علیه حملات رژیم صهیونیستی را ندارند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: دلیل حملات رژیم صهیونیستی به غزه را در توافق بین فتح و حماس باید دانست. آنها بعد از سال‌ها اختلاف به این نتیجه رسیدند که باید وحدت داشته باشند. همین اعلام وحدت بهانه‌ای برای حملات و آشوب‌آفرینی اسرائیل شد.

وی با بیان اینکه "دلایل حمله اسرائیلی‌ها به غزه صرفاً بهانه بوده است"، گفت: ماجرای کشته شدن سه نوجوان اسرائیلی مشکوک بوده است و بیان آن به عنوان دلیل حملات علیه غزه صرفا بهانه‌جویی است. اهداف اسرائیل از حملات اخیرش جلوگیری از پیشرفت حماس و مقاومت است. اسرائیل هنوز به هدفش نرسیده است و تلاش می‌کند به هر صورتی که هست از حملات اخیر خود نتیجه مطلوب را کسب کند و تا به اهدافش نرسد دست از جنگ نمی‌کشد.

این فعال رسانه‌ای در ادامه با تاکید بر ضرورت همبستگی مسلمانان در مقابل اتفاقاتی از این دست، تصریح کرد: صحبتی بود که اگر هر یک از مسلمانان سطل آبی بریزد، اسرائیل را آب می‌برد. در واقع اگر مسلمانان در مقابل جنگ‌طلبی‌های اسرائیل متحد می‌شدند و از لحاظ دیپلماتیک سعی به حل و فصل آن می‌کردند، امروز جنایات غزه رخ نمی‌داد. به نظر می‌رسد جز جمهوری اسلامی ایران دیگر کشورهای اسلامی مایل به حمایت از غزه نیستند.

انتهای پیام

کد N406632

وبگردی