آفتاب

بیانیه مشترک سه وزیر خارجه علیه شعارهای ضداسرائیلی/ اروپا جای این اقدامات نیست

بیانیه مشترک سه وزیر خارجه علیه شعارهای ضداسرائیلی/ اروپا جای این اقدامات نیست

وزیران خارجه آلمان، فرانسه و ایتالیا در واکنش به تظاهرات ضداسرائیلی در کشورهای خود مدعی شدند این اقدامات نژادپرستانه بوده و جایی در اروپا ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تظاهرات ضداسرائیلی مردم در کشورهای اروپایی با انتقاد مقامات این کشورها مواجه شد. در حالی که ارتش اسرائیل به حملات خود علیه زنان و کودکان بی دفاع غزه ادامه می دهد، مقامات آلمان، فرانسه و ایتالیا به دفاع از جنایات صهیونیست ها پرداختند.

خبرگزاری آلمان با اشاره به موج تظاهرات مردمی علیه اقدامات جنایتکارانه ارتش صهیونیستی در کشورهای اروپایی نوشت: "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه آلمان سردادن شعارهای ضدصهیونیستی در این کشور را به باد انتقاد گرفته است. بر این اساس وزیران خارجه آلمان، فرانسه و ایتالیا در بیانیه مشترکی اینگونه اقدامات را به منزله نژادپرستی دانسته اند.

این در حالی است که مردم آلمان، فرانسه و ایتالیا طی روزهای اخیر با برپایی تظاهرات، حملات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرده و خواستار توجه جامعه جهانی به مظلومیت مردم فلسطین شده اند.

در بیانیه مذکور آمده است: "موج ضدیهودی و دشمنی با یهودیان و سردادن شعارهایی علیه آنان جایی در جامعه ما ندارد. هیچ چیز حتی درگیری های نظامی در غزه نمی تواند چنین رفتارهایی را در اروپا توجیه کند." وزیران خارجه این سه کشور در ادامه اعلام کرده اند از ابزارهای قانونی برای ممانعت از گسترش یهودی ستیزی، نژادپرستی و دشمنی با خارجی ها استفاده می کنند.

این در حالی است که شعارهای مردم آلمان، فرانسه و ایتالیا در محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و در دفاع از مردم فلسطین بوده و ارتباطی به شهروندان یهودی در اروپا نداشته است. با این حال مقامات قضایی آلمان و فرانسه با انتشار گزارش هایی در مورد افزایش حملات ضدیهودی در برخی مناطق این کشور ها، تظاهرات مذکور را نیز در همین راستا ارزیابی کرده اند.

"هایکو ماس" وزیر دادگستری آلمان ضمن محکوم کردن یهودستیزی در این کشور مدعی شد حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه در راستای دفاع از شهروندان صهیونیست بوده و حق این رژیم است. وی همچنین سرداده شدن شعارهای ضداسرائیلی در آلمان را غیرقابل قبول خواند.

کد N406374

وبگردی