آفتاب

نگرانی در مورد سلامت غذا در کمیسیون بهداشت

نگرانی در مورد سلامت غذا در کمیسیون بهداشت

کمیسیون بهداشت مجلس امروز با حضور وزرای کشاورزی و بهداشت موضوع کیفیت محصولات غذایی پرداخت.

احمد آریایی‌نژاد، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی در مورد جلسه عصر امروز مجلس گفت: ‌وزرای کشاورزی و بهداشت با حضور در جلسه عصر امروز در مورد موضوع سموم،‌ غذا و میوه به کمیسیون توضیحاتی را ارائه دادند.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه وزرا معتقدند نمونه‌های ارائه شده به این نوع وزارتخانه نشان دهند سلامت محصولات غذایی است گفت:‌ خواسته‌های کمیسیون بیشتر موارد کیفی است نه کمی. ما انتظار داریم برنامه‌ای برای ایجاد اطمینان نسبت به سلامت محصولات غذایی تعریف شود و این برنامه در یک ظرف زمانی معین اجرایی شود.

این عضو کمیسیون مجلس با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد که مشکلی با تولید تحت نظارت محصولات غذایی نداریم گفت:‌ مشکل ما در جایی است که بیشتر محصولات غذایی بدون نظارت تولید می شود.

نماینده مردم ملایر با تأکید بر اینکه لازم است هر گونه نظارت بر سر محصولات غذایی تقویت شود گفت: از دید کارشناسان مواد غذایی نگرانی‌های بسیاری در مورد سلامت محصولات وجود دارد. تنها راه حل ما برای این مشکل این است که به مردم آموزش دهیم تا مطالبات آنها افزایش پیدا کند.

وی با تأکید بر لزوم نظارت بیشتر کارشناسان بر سلامت محصولات غذایی گفت: ‌نباید با توضیحات مختلف قانع شویم. باید سطح حساسیت ها در این زمینه افزایش پیدا کند. همچنین باید تقسیم کاری صورت بگیرد که بر مبنای آن به صورت کارشناسانه نظارت بر سلامت محصولات غذایی انجام شود.

انتهای پیام

کد N406357

وبگردی