آفتاب

مقام های کربلا: اخبار شبکه الشرقیه عراق درباره شهدای سامرا دروغ بود

مقام های کربلا: اخبار شبکه الشرقیه عراق درباره شهدای سامرا دروغ بود

بغداد-ایرنا- مقام های آستان مقدس حسینی در کربلای معلی امروز سه شنبه گزارش شبکه تلویزیونی ˈالشرقیه ˈمبنی بر شهادت دو تبعه ایرانی در سامرا را تکذیب کرده و آن را جعلی خواندند.

رسانه های عراقی گزارش داده اند که ˈافضل الشامیˈ معاون آستان حسینی در پاسخ رسانه ها به این ادعا گفت که این دو شهید عراقی الاصل و از عشایر معروف منطقه کربلا هستند.

شبکه تلویزیونی الشرقیه اخیرا گزارشی از تشییع پیکرهای دو شهید جنگ علیه تروریسم در شهر سامرا را پخش کرده و مدعی شده بود که این دو از اتباع ایران هستند.

این شبکه متعلق به یک عضو قدیمی حزب بعث عراق به نام سعد البزاز است که به شدت با نظام سیاسی فعلی عراق دشمنی می ورزد، اخبار و گزارش های منفی از روند سیاسی عراق تولید و پخش می کند و جهت گیری ها و سو گیری های ضد شیعی و ضد ایرانی دارد.

رسانه های ضد دولت عراق که عمدتا گرایش های بعثی داشته و یا به دولت های منطقه از جمله عربستان وابسته هستند، در ماه گذشته تلاش داشته اند که القا کنند ایران حضور نظامی در عراق دارد.

وی از الشرقیه به خاطر جعل و تحریف در پخش چنین خبری انتقاد کرد و گفت این دو شهید از دو عشیره معروف الدعوم و بنی حسن در منطقه کربلا هستند که در جریان دفاع از میهن در شهر سامرا شهید شده اند.

الشامی ، این اقدام الشرقیه را غیر اخلاقی خواند و گفت که آنها با جعل و تحریف حقیقت به جنگ با فرزندان عراق آمده اند که به درخواست مرجعیت دینی، در حال نبرد با تروریست ها و تکفیری ها هستند.

حسین الدعمی، فرزند یکی از شهیدان (علی هندی الدعمی) ضمن رد گزارش جعلی الشرقیه گفت پدر من در قالب نیروهای داوطلب و در پاسخ به مرجعیت و حمایت از ارتش به سامرا رفت و شهید شد.

وی اقدام الشرقیه در معرفی پدرش به عنوان شهید ایرانی را مغرضانه توصیف کرد و گفت، ما از اهالی کربلا و از عشایر معروف منطقه هستیم و اصل و نسب و تاریخ داریم و اکنون نیز ساکن مرکز شهر کربلا هستیم.

احمد الحسناوی برادر شهید محمد الحسناوی نیز گزارش الشرقیه را دروغ خواند و گفت فیلم پخش شده در این شبکه جعلی و با هدف تخریب و تحریف فتوای مرجعیت است که مردم عراق در پاسخ به آن وارد جنگ مقدس علیه تروریسم شده اند.

مرکز نظارت بر رسانه های کربلا نیز در همین خصوص اعلام کرده که براساس مستنداتی که ازطریق نمایندگان این مرکز به دست آورده ، گزارش الشرقیه درباره هویت دو شهید یاد شده نادرست است .

این مرکز همچنین اعلام کرد که خانواده های این دو شهید هم اکنون ساکن مرکز شهر کربلا هستند.

مرکز نظارت بر رسانه های کربلا ،شبکه الشرقیه را به رعایت اصل و معیارهای دقت و صداقت و نیز استفاده از منابع قابل اعتماد فراخواند.

خاورم**1770**5981
کد N406311

وبگردی