آفتاب
قوامی خبر داد:

عدم تحقق17 هزار میلیارد تومانی بودجه در سه ماهه نخست سال

عدم تحقق17 هزار میلیارد تومانی بودجه در سه ماهه نخست سال

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از عدم تحقق17 هزار میلیارد تومانی بودجه در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: انتظار می رود در سه ماهه دوم سال شرایط برای تحقق بودجه بهتر از سه ماهه نخست سال شود.

ˈهادی قوامیˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جسه عصر امروز (سه شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه وضعیت بودجه در زمینه دریافتها و پرداختها در سه ماهه نخست سال مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود:گزارش ارائه شده نشان می داد که در این مدت از محل منابع مربوط به مالیاتها، فروش نفت و واگذاری دارایی ها جمعه حدود 35 هزار میلیارد تومان وصول شده که همین میزان هم اعتبارات هزینه ای وجود داشته است.

نماینده مردم اسفراین ادامه داد: این در حالی است که بر اساس بودجه سال جاری باید میزان منابع وصولی در این مدت 52 هزار میلیارد تومان می بود و بر این اساس شاهد 17 هزار میلیارد تومان عدم تحقق هستیم.

وی همچنین گفت: عمده هزینه های صرف شده در محل جاری بوده به طوری که میزان تخصیص بودجه عمرانی در این مدت پنج درصد بوده است با این وجود امیدواریم که شرایط در سه ماهه دوم سال بهتر شود.

وی همچنین از معرفی نامزدهای شوراهای فرادستی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خبر داد و گفت: هادی قوامی و احمد توکلی به عنوان نمایندگان ناظر در شورای پول واعتبار به صحن معرفی شدند.

به گفته وی همچنین محمدرضا تابش و محمد علی عبدالله زاده هم برای عضویت در شورای صندوق توسعه ملی به صحن علنی معرفی شدند؛ ضمن اینکه محمد حسن دوگانی هم برای عضویت در شورای آمار به صحن معرفی شد.

سیام(4)**2021**1449
کد N406286

وبگردی