آفتاب
در جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس؛

بذرپاش از پاسخ های زنگنه قانع شد

بذرپاش از پاسخ های زنگنه قانع شد

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون انرژی، سه سوال مهرداد پذرپاش درباره بنزینهای وارداتی و پالایشگاهی از وزیر نفت مطرح شد که در نهایت وی از پاسخ های زنگنه قانع شد.

ˈامیرعباس سلطانیˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون انرژی مجلس گفت: در این نشست سوالات مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره بنزین های وارداتی، پالایشگاهی و همچنین تولید نفت از وزیر نفت مطرح شد.

وی افزود: بنزین های وارداتی یورو2 هستند و هیچ کدام یورو4 نیستند؛ از سوی دیگر، تعدادی از پالایشگاههای ما برج بنزن زدایی ندارند و بنابراین، بنزین تولیدی این واحدها با بنزین وارداتی مخلوط می شود تا میزان بنزن موجود در آن را به زیر یک و یا دو درصد برسانند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در حال حاضر شرایط وزارت نفت برای خرید بنزین مساعد است و تولید بنزین پتروشیمی ها متوقف شده است .

به گفته این عضو کمیسیون انرژی، در حال حاضر برای تامین بنزین مصرفی، 70 میلیون لیتر در داخل تولید می شود و نیاز به واردات این فراورده بین 10 تا 12 میلیون لیتر است و انتظار می رود سال آینده در تامین بنزین مورد نیاز به خودکفایی برسیم.

سیام(4)**2021**1449
کد N406255

وبگردی