آفتاب

معاون رییس جمهور: توسعه محور بودن سفرها، رویکرد جدید دولت یازدهم است

معاون رییس جمهور: توسعه محور بودن سفرها، رویکرد جدید دولت یازدهم است

معاون اجرایی رییس جمهور توسعه محور بودن سفرها، مشارکت مردمی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های هر استان جدا از بودجه عمومی را رویکرد جدید دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- محمد شریعتمداری در جلسه شورای برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که دولت تدبیر و امید به احیا و اجرایی ساختن اصل 48 قانون اساسی توجه ویژه دارد، به تشریح ویژگی‌های این اصل قانونی پرداخت و اظهار کرد: این اصل قانونی بر توازن منطقه‎ای در تمام نقاط کشور تاکید می‎کند، اما متاسفانه این اصل توسط دولت‎های گذشته مغفول مانده است.

وی با اشاره به روند نادرست توزیع اعتبارات تملک دارایی و ماده 180 خاطرنشان کرد: متاسفانه در توزیع اعتبارات استانی هیچ گونه توجهی به اصل 48 قانون اساس که همان توزیع اعتبارات بر اساس توازن منطقه‎ای بوده نشده است، اما رویکرد دولت تدبیر و امید اصلاح این وضعیت است.

شریعتمداری با بیان این‌که سفر کاروان تدبیر و امید با حضور شخص ریاست جمهوری با اولویت مناطق محروم آغاز شده است، ایجاد تحول و رونق در استان‎های کمتر توسعه یافته را یکی از مهم‎ترین برنامه‎های دولت برشمرد و گفت: نگاه دولت به استان‎های محروم و کمتر برخوردار یک نگاه ویژه و خاص است به طوری که هدف‎گذاری‎های چهارساله در این دولت بر مرتفع کردن عقب ماندگی‎های تاریخی استان‎های محروم است.

وی ریشه‎کن کردن محرومیت از استان‎های کمتر توسعه یافته و محروم را بدون کمک و همراهی مسئولانی استانی غیرممکن دانست و گفت: مسئولان استان باید ظرفیت‎ها و پتانسیل‎های موجود در استان را شناسایی و همچنین طرح ها و مشکلات موجود را بر اساس اولویت‎ها مشخص و در راستای رفع آن تلاش کنند.

شریعتمداری توسعه محور بودن سفرها، مشارکت مردمی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های هر استان جدا از بودجه عمومی را رویکرد جدید دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی عنوان کرد.

وی توسعه در استان‌های محروم را مستلزم فاصله گرفتن از بودجه‎های عمومی و جذب سرمایه گذاران دانست و گفت:‌ رویه دولت در این سفرها توجه به امر توسعه متوازن، استفاده از ظرفیت مردم در راستای رشد و توسعه اقتصادی استان‎ها و فاصله گرفتن از بودجه عمومی و جذب سرمایه گذاران است.

شریعتمداری با بیان این‌که بودجه‎های عمومی و دولتی دیگر کفاف حل مشکلات و معضل‎های استان‎های محروم را نمی‌دهد، بر لزوم تعامل و معرفی پتانسیل‎ها به سازمان‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری در کلان شهرها تاکید کرد.

به گفته وی، سازمان بازنشستگی کل کشور، تأمین اجتماعی، بنیادها و قرارگاه‌های سازندگی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری متصل به برخی سازمان‌های غیر دولتی مثل بنیاد مستضعفان یا ستاد اجرایی فرمان امام و الغدیر از جمله دستگاه‌های آماده و توانا در سرمایه گذاری هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور از دعوت 75 مرکز سرمایه‎گذاری و بانک برای حضور در جلسه توسعه ظرفیت‌های استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این جلسه کارشناسی قبل از سفر دکتر روحانی به استان چهارمحال و بختیاری و با هدف معرفی پتانسیل‎ها و منابع غنی این استان با سرمایه گذاران و اقشار تاثیر گذار برگزار می‎شود.

شریعتمداری با اشاره وجود 1400 طرح نیمه تمام در استان چهارمحال و بختیاری گفت:اگر قرار باشد به صورت قطره‌ای از بودجه عمومی برای تکمیل این طرح‌ها استفاده کنیم، پس از گذر سالیان سال نیز این طرح‌ها به سرانجام و بهره‎برداری نخواهند رسید، بنابراین باید کمر همت برای جذب سرمایه گذاران و پول‎های سرگردان در کشور بسته شود.

وی با بیان این‌که احتمال حضور ریاست جمهوری بعد از ماه مبارک رمضان در استان بسیار بالا است تصریح کرد: در این سفر پروژه‌های عمرانی اولویت داری به سرانجام خواهد رسید و تا پایان دولت یازدهم هیچ پروژه اولویت داری باقی نخواهد ماند.

شریعتمداری با تاکید بر این‌که دولت یازدهم هیچ پروژه ای را بدون تامین منابع و اعتبارات کامل آغاز نخواهد کرد گفت: در سفر آینده ریاست جمهوری پروژه‎هایی کلید خواهد خورد که تا پایان چهارسال دولت به اتمام برسد در غیر این صورت هیچ گونه پروژه‎ای اجرایی نخواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان این‌که پیش از برگزاری هر سفری به استان‎ها رئیس جمهور جلسه‎ای با شرکت‏‌ها، سرمایه گذاران و تعاونی‎ها برگزار می‌کند، هدف از برگزاری این جلسات را بررسی ظرفیت‎ها و مزیت‌های هر استان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست.

وی با تاکید این‌که به طور قطع توسعه استان چهارمحال و بختیاری تنها با اتکا به بودجه‎های عمومی و دولتی میسر نخواهد بود گفت: البته برای ایجاد زیرساخت‎ها و کمک به جذب سرمایه گذارها در استان اقدامات اولیه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N406202

وبگردی