آفتاب

سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه برای غیرنظامیان وجود ندارد

سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه برای غیرنظامیان وجود ندارد

تهران - ایرنا - دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که غیرنظامیان فلسطینی در غزه هیچ مکانی برای پنهان شدن از تهاجمات نظامی رژیم صهیونیستی ندارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، ˈجنز لائرکˈ سخنگوی این دفتر در یک نشست خبری اظهار داشت: به راستی هیچ مکان امنی برای غیرنظامیان وجود ندارد و کودکان به سخت ترین وجهی تاوان می دهند.

وی ادامه داد: بیش از 500 نفر در غزه که برآورد می شود 4 هزار و 500 نفر در هر کیلومتر مربع جمعیت داشته باشد، کشته شده اند.

این مقام سازمان ملل گفت که اولویت نهادهای امدادرسان، محافظت از جان غیرنظامیان، تخلیه آنها و مداوای زخمی شدگان است.

لائرک افزود: تقریبا 500 خانه در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی تخریب شده و یکصد هزار نفر در مدارس آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد (آنروا) پناه گرفته اند و به غذا، آب و تشک نیاز دارند.

رژیم صهیونیستی 8 ژوئیه (17 تیر ماه) حملات هوایی به نوار غزه را آغاز کرد و پنجشنبه هفته گذشته به این باریکه از زمین یورش برد.

براساس این گزارش، 29 اسراییلی که 27 نفر آنها سرباز بودند، در جریان حملات نیروی مقاومت فلسطین هلاک شدند.

ˈجولیت توماˈ عضو صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد؛ اکثر کسانی که در جریان این حملات کشته شدند، فلسطینی بودند از جمله 121 کودک زیر 18 سال که یک سوم شمار کلی کشته های غیرنظامی را تشکیل می دهند.

یونیسف خبر داد که بر اساس گزارش ها، بیش از 900 کودک فلسطینی نیز در جریان حملات زخمی شده اند.

در همین حال، لائرک در ادامه سخنان خود اظهار داشت: طبق ارزیابی نیروهای امدادرسان در غزه، دست کم 107 هزار کودک به حمایت روانی - اجتماعی به دلیل ضربه های روحی حاصل از تجربه مرگ عزیزان، جراحت یا از دست دادن منازل خود نیاز دارند.

وی توضیح داد: بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در غزه به دلیل وارد آمدن خسارت به شبکه های برق یا نبود سوخت برای ژنراتورها، به آب دسترسی ندارند یا دسترسی شان محدود است.

بر اساس این گزارش، ˈالیزابت بایرسˈ سخنگوی برنامه جهانی غذا گفت که این نهاد سهمیه های غذایی را در میان بیش از 90 هزار نفر توزیع کرده است.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد که 18 تاسیسات بهداشتی از جمله 3 بیمارستان در غزه خسارت دیده است.

رسانام**9109*1027**1010
کد N406199

وبگردی