آفتاب

آغاز اجرای طرح مراقبت‌های اولیه در حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان

آغاز اجرای طرح مراقبت‌های اولیه در حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فاز اول اجرای طرح تدارک مراقبت‌های اولیه جامع و نوین سلامت در حاشیه شهرهای استان سیستان وبلوچستان با اولویت تحول در خدمات مراقبت‌های اولیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، طباطبایی افزود: فاز اول اجرای طرح تدارک مراقبت‌های اولیه جامع و نوین سلامت در حاشیه شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تهیه نقشه مناطق حاشیه نشین و بلوک بندی مناطق حاشیه شهرها و سر شماری جمعیت ساکن در بلوک‌های حاشیه نشین در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد: طبق بر آورد جمعیتی استان بیش از 3 میلیون نفر در 45 منطقه در حاشیه شهرهای استان سکونت دارند که تا کنون با همکاری بیش از 280تیم بهداشتی 46476 خانوار و جمعیتی بیش از دو میلیون نفر سرشماری شده اند.

طباطبایی برنامه تقویت و نهادینه کردن همکاری‌های بین بخشی از طریق شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برای وضع سیاست‌های عمومی سلامت محور و توسعه محیط‌های سالم و برنامه ارتقاء سواد سلامت مردم از طریق مشارکت مردم و خود مراقبتی را از دیگر برنامه های تحول در نظام سلامت عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه تحول در سیستم بهداشتی را مقدمه تحول مثبت در نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: کاهش مرگ و میر، افزایش امید به زندگی، کاهش ابتلا به بیماری‌ها، توانمند سازی مردم، کنترل عوامل خطر، کنترل عوامل اجتماعی موثر بر سلامت را از اهداف برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد.

وی تصریح کرد: پس از سرشماری و شناسایی جمعیت تحت پوشش و واحدهای ارائه دهنده خدمات سرپایی در حاشیه شهرها، برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت به صورت همزمان در کل کشور آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N406154

وبگردی