آفتاب
اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی

لاریجانی: پارلمان‌های اسلامی ملت‌های مسلمان را برای دفاع از فلسطین متحد کنند

لاریجانی: پارلمان‌های اسلامی ملت‌های مسلمان را برای دفاع از فلسطین متحد کنند

رییس مجلس شورای اسلامی از روسای پارلمان‌های اسلامی خواست در جهت همسویی امت اسلامی برای دفاع از ملت فلسطین اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در اجلاس تروئیکالی بین‌المجالس اسلامی اظهار کرد: این اجلاس امروز در شرایط حساس و با فوریت تشکیل شد و حمله جنون آمیز رژیم صهیونیستی به غزه قهرمان ما را دور هم جمع کرده است.

وی افزود: اینکه رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان دست به این شرارت زده و مردم مظلوم و بی گناه فلسطین را با استفاده از انواع سلاح‌ها از جمله سلاح‌های ممنوعه و غیرمتعارف به خاک و خون کشیده نشانگر موجودیت اشغالگرایانه این رژیم سفاک است.

رییس مجلس با اشاره به سابقه طولانی در نسل کشی، قتل عام، نقض اصول بین‌المللی و جنگ افروزی در منطقه تصریح کرد: بعد از شکست‌های نظامی دهه اخیر اسرائیل در جنگ 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه این رژیم دچار پریشانی سیاسی شده بود اما متاسفانه به خاطر بحران‌هایی که در سال‌های اخیر در کشورهای اسلامی به وجود آمد این رژیم بی‌ آبرو با فرصت طلبی زمان را برای استیفای آبروی بر باد رفته خود مناسب دید و دست به جنایت جدیدی زد.

رییس مجلس با بیان اینکه هشدار زنان، کودکان و مردم محاصره شده غزه چیزی جز جنایت جنگی، نسل کشی و نقض آشکار حقوق بشردوستانه نیست اظهار کرد: اخبار حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه مثل شجاعیه نوعی توحش مدرن را بیان کرده و تاسف‌آورتر اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی چشم خود را بر این جنایات بسته‌اند و از این رژیم ددمنش حمایت می‌کنند.

ادامه دارد

کد N406124

وبگردی