آفتاب

هزاران تن از مردم استانبول ترکیه روز جهانی قدس،جنایات صهیونیست ها را محکوم می کنند

هزاران تن از مردم استانبول ترکیه روز جهانی قدس،جنایات صهیونیست ها را محکوم می کنند

آنکارا - ایرنا – نهادهای مدنی اسلام گرای ترکیه که خودرا برای برگزاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آماده می کنند، اعلام کردند یکی از بزرگترین اجتماعات در میدان ˈکادی کویˈ استانبول برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، این همایش بزرگ قرار است عصر روز جمعه برگزار شود و تا برنامه افطاری و اقامه نماز جماعت در میدان ادامه یابد.

نهادهای مدنی که این تجمع را سازماندهی کرده از مردم استانبول خواسته اند هر کس که در مقابل جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه احساس مسوولیتی می کند، در همایش بزرگ روزجهانی قدس در کادی کوی شرکت کند.

در بنری که به همین منظور آماده شده و روز سه شنبه در رسانه های اجتماعی منتشر شد، جمله مشهوری از امام خمینی (ره) چاپ شده است که فرموده اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسراییل را سیل می برد.

از اکنون شماری از فعالان مدنی سرشناس ترکیه برای حضور در این تجمع اعلام آمادگی کرده اند.

در بیانیه نهادهای مدنی ترکیه با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه از هواداران همه نهادها، انجمن ها و احزاب سیاسی در ترکیه خواسته شده تا روز جمعه (سوم مرداد/25جولای) در تجمع فراگیری که به مناسبت روز جهانی قدس برگزار می شود، شرکت کرده و ˈصدای مظلومیت مردم فلسطینˈ را به گوش جهانیان برسانند.

بنیاد جوانان آناتولی، مجمع دوستداران قدس که متشکل از چندین نهاد مدنی شهر استانبول است نیز روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای، از مسلمانان ترکیه خواسته تا پس از شرکت در مراسم نماز جمعه ˈمسجد فاتحˈ این شهر، در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

در اطلاعیه مجمع دوستداران قدس آمده است: برای آزادی قدس و سرزمین های اشغالی از چنگ رژیم صهیونیستی، در روز جهانی قدس تظاهرات برگزار می کنیم و یک بار دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ، ˈفریاد آزادی قدسˈ را سر خواهیم داد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام گذاری شده و این روز فرصتی است تا هر سال مسلمانان سراسر عالم انزجار خود را از سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی ابراز و از ملت مظلوم فلسطین در برابر تجاوز و اشغالگری حمایت کنند.

خاورم/2011**1010
کد N406032

وبگردی