آفتاب

تاکید اسماعیلی بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز

تاکید اسماعیلی بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: ضروری است در جهت ترویج فرهنگ نماز و نهادینه کردن آن در بین همکاران تلاش مضاعفی صورت گیرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اسماعیلی در بیان اهمیت فریضه نماز به ذکر خطبه 199 نهج البلاغه پرداخت با این مضمون که مولای متقیان علی (ع) می‌فرمایند امر نماز را مراعات کنید از این فریضه پاسداری کنید و آن را زیاد به جای آورید و به واسطه نماز به درگاه خدای بی‌نیاز تقرب جویید؛ چرا که نماز با اوقات خاص واجب شده است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه بحمداله وضعیت نماز به ویژه نماز جماعت در حال حاضر در واحدهای قضایی و ستادی دادگستری استان تهران نسبت به سایر دستگاه‌ها خوب است، لیکن با توجه به اهداف مهم عدلیه مبنی بر اجرای عدالت که امر فوق‌العاده مقدسی است جا دارد در جهت ترویج نماز و فرهنگ تلاش مضاعفی صورت گیرد و لازم است در این راستا بدوا مطابق با شیوه نامه صادره از سوی ستاد اقامه نماز کشور، ساختار مناسب برای آن تعریف شود و سپس با برگزاری جلسات منظم، اهداف مورد نظر پس از انجام بررسی‌های کارشناسانه لازم و برنامه ریزی مناسب محقق گردد.

وی در ادامه گفت: نقش مدیران در این رابطه و در جهت ترغیب همکاران برای شرکت در نماز جماعت با هماهنگی با رابطین فرهنگی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام

کد N405987

وبگردی