آفتاب
تیری میسان:

هدف حمله غرب به عراق رساندن گاز قطر و عربستان به ساحل سوریه است

هدف حمله غرب به عراق رساندن گاز قطر و عربستان به ساحل سوریه است

یکی از نویسندگان فرانسوی با اشاره به تحرکات داعش در عراق آن را در راستای طرحهای غرب برای رساندن گاز قطر و عربستان به ساحل سوریه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، تیری میسان نویسنده فرانسوی در مطلبی با عنوان جنگ منطقه ای بر سر گاز آورده است: با گذشت سه سال از جنگ علیه سوریه غرب هجوم گسترده ای علیه عراق و علیه فلسطین انجام داد.

وی افزود: در ورای این تناقض های سیاسی آشکار منافع اقتصادی نهفته است که استراتژی غرب را توجیه می کند. از ابتدای جنگ علیه سوریه غرب به دنبال قطع محور تهران-دمشق برای گشودن مسیرهایی برای رساندن گاز قطر و عربستان به ساحل سوریه است.

تیری میسان بیان کرد: گام نهایی برای سرعت بخشیدن به این هدف از طریق حمله داعش به عراق -که این کشور از نظر طولی تقسیم کرد- و جدا کردن ایران از سوریه، لبنان و فلسطین برداشته شد.

وی درباره اکتشافات ذخایر انرژی در فلسطین از سوی شرکت بریتیش گاز انگلیس به مخالفت رژیم اسرائیل با استخراج آن از بیم خرید سلاح با استفاده از درآمدهای آن اشاره کرد.

تیری میسان بیان کرد: موشه یعلون تنها راه ممانعت از جلوگیری این درآمدها برای تحقق اهداف مقاومت را شروع عملیات نظامی گسترده با هدف ریشه کن کردن حماس می داند.این گفته سابق وی به عنوان رئیس سابق ستاد ارتش رژیم اسرائیل بود و به عنوان وزیر دفاع کنونی این رژیم شاهد بودیم که وی بهانه ربوده شدن سه جوان را مطرح کرد تا حمله ای که قبلا برای ریشه کنی حماس داده بود را اجرا کند.

کد N405954

وبگردی