آفتاب
اسماعیل کوثری در نطق پیش از دستور:

باید حرکتی فراتر از محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی انجام دهیم

باید حرکتی فراتر از محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی انجام دهیم

جای تاسف است که در برخی دانشگاه‌ها به بهانه افطاری دادن از برخی افراد مسئله‌دار دعوت می‌شود و این افراد سخنرانی‌هایی را در حمایت از عناصر فتنه مطرح می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: کشورهای اسلامی باید سفارتخانه‌های فلسطین را جایگزین سفارت رژیم اشغالگر قدس کنند. باید حرکتی فراتر از محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل کوثری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود طی سخنانی با اشاره به حوادث دیروز غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و سکوت معنادار برخی جوامع بین‌المللی که در واقع چراغ سبزی است به این رژیم غاصب، سعی بر جبران شکست‌های اخیر آمریکا دارد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با طرح این سوال که آیا در حد محکوم کردن کافی است که نظاره‌گر باشید یا باید حرکتی فراتر از محکوم کردن انجام دهید، افزود: مردم کشورهای همجوار باید به معنای واقعی به مردم مظلوم فلسطین هر قدر که می‌توانند، کمک کنند.
وی گفت: مسئولین کشورهای اسلامی چرا سکوت کرده اند با توجه به اینکه امکانات فراوانی برای حمایت از مردم مظلوم غزه دارند.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات تاکید کرد: مسئولان دیپلماسی کشور باید به اتفاق کشورهای اسلامی سازمان ملل به خصوص شورای امنیت سازمان ملل فشار همه جانبه وارد کنند تا پس از دو هفته که هیچ اقدام عملی انجام نداده حداقل از این جنایت وحشیانه جلوگیری کنند.
کوثری همچنین تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید سفارتخانه‌های فلسطین را جایگزین سفارت رژیم اشغالگر قدس کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه در منطقه دیده می‌شود که با سیاست‌های استکبار جهانی و دلارهای کشورهای قطر و عربستان و نادانی برخی کشورهای دیگر عامل بی جیر و مواجب این کشورها شده و توطئه هایی را عملیاتی می‌کنند تا بتوانند به اهداف خود که همان حفظ رژیم اشغالگر قدس و چپاول چاه‌های نفت است دست یابد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی روز قدس افزود: مردم کشور عزیز ما باید در این روز باشکوه‌تر از گذشته در راهپیمایی حضور پیدا کنند و با حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین باعث دلگرمی آنها شوند.
وی در اخطاری خطاب به وزارت علوم اظهار داشت: جای تاسف است که در برخی دانشگاه‌ها به بهانه افطاری دادن از برخی افراد مسئله‌دار دعوت می‌شود و این افراد سخنرانی‌هایی را در حمایت از عناصر فتنه مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی نشریات همچنان به نفع جریانات فتنه حرکت می‌کنند، گفت: در سایت کلمه در حمایت از وزیر علوم و مخالفت با استیضاح این وزیر مطلبی درج شده که براساس آن به نوعی استیضاح وزیر علوم را خط قرمز قرار دادند.
کوثری در سخنانی دیگر خطاب به وزیر نیرو نسبت به بحران کم آبی در تهران وشهرهای اطراف خصوصا جنوب تهران هشدار داد و گفت: لازم است که وزیر نیرو از همین امروز جهت رفع این مشکل اقدامی اساسی انجام دهد و انتقال آب از خلیج فاس به تهران را به عنوان یک طرح ضروری دولت شروع کند و نگویید که نمی‌شود چراکه به لطف خداوند توانمندی چنین کاری در کشور ما وجود دارد.

کد N405364

وبگردی