آفتاب

تروریست‌ها در سوریه به جان هم افتادند؛ شورشیان النصره داعشی‌ها را از شهرها بیرون می‌کنند

تروریست‌ها در سوریه به جان هم افتادند؛ شورشیان النصره داعشی‌ها را از شهرها بیرون می‌کنند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد، شورشیان سوری در نزدیکی دمشق به شدت با تروریست‌های داعش درگیر هستند و تلاش می‌کنند تا آن‌ها را از قلمروی خود بیرون کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورشیان سوری که در جنوب دمشق و حومه پایتخت فعالیت دارند و در پی سرنگون کردن دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هستند، از حدود سه هفته پیش حملات خود را علیه تروریستهای داعش آغاز کرده‌اند. در ابتدا برخی از نیروهای گروه تروریستی داعش با استقبال شورشیان سوری روبرو شدند و آن‌ها را به چشم متحد خود نگاه می‌کردند اما این گروه به سرعت بر علیه تروریست‌ها عملیات‌هایی آغاز کردند. این تروریست‌ها که پیش‌تر به نام دولت اسلامی عراق و شام (داعش) معروف بودند، طی روزهای اخیر از شهرهای مسرابا و میدعا در غوطه شرقی عقب رانده شده‌اند.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه آن‌ها همچنین از یلدا و بیت سحم بیرون انداخته شدند. به گفته رامی عبدالرحمان، دیده‌بان حقوق بشر سوریه به جنوب دمشق گریخته‌اند چرا که در آنجا حضوری گسترده دارند. یکی از سخنگویان شورشیان سوری در استان دمشق این اخبار را تایید کرد.

انتهای پیام

کد N404818

وبگردی