آفتاب
یک نماینده مجلس:

خطوط قرمز را با لبخندی دیپلماتیک از دست ندهید

خطوط قرمز را با لبخندی دیپلماتیک از دست ندهید

نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس با انتقاد از فعالیت برادران رؤسای جمهور در دولت‌ها اظهار کرد: من فکر می‌کنم که در این خصوص باید قوانین اصلاح شود که ما برای انتخاب رئیس جمهور برادران ایشان را هم انتخاب نماییم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الله خدایی سوری نماینده مردم سلسله و دلفان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه خاطرنشان کرد: امروز 16 روز از تجاوز ارتش زن و بچه‌کش صهیونیستی به مردم غزه در زندان بزرگ غزه می‌گذرد و مدافعان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌امللی خود را به خواب زده‌اند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس افزود: در آستانه روز جهانی قدس به سران صهیونیسم یادآور می‌شویم که مقاومت در پیروی از انقلاب اسلامی خود را به سلاح ایمان و تکنولوژی روز مجهز کرده است تا حقوقی را که در پشت میزهای مذاکره و کاخ‌های سفید و دیکتاتوریهای عرب به دست نیاورده است در میدان نبرد رقم زند.

سوری با بیان این‌که ان‌شاءالله پیروزی از آن مردم مظلوم فلسطین است اظهار کرد: ننگ ابدی بر سران محور سازش و برده‌زاده‌ای به نام اوباما باد.

نماینده مردم سلسه و دلفان در ادامه صحبت"های خود با بیان این‌که به تیم مذاکره‌کننده خسته نباشید می گوییم، خاطرنشان کرد: انتظار ملت ایران از تیم مذاکره‌کننده این است که آقایان خطوط قرمزی را که با خون هزاران جوان در میدان‌های نبرد و جهادهای علمی به دست آورده‌ایم با لبخندی دیپلماتیک از دست ندهید.

خدایی سوری با اشاره به اختیارات اوباما در مقابل کنگره در مورد پرونده هسته‌ای ایران، گفت: به همان اندازه که دولت اوباما در مقابل کنگره در مورد پرونده ایران اختیار کافی دارد برعکس درکشور ما مجلس شورای اسلامی در مقابل دولت و تیم مذاکره‌کننده اختیار کافی را ندارد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان روند جزئیات مذاکرات گروه 1+5 با ایران نیستند.

این نماینده مجلس در ادامه با تأکید بر این‌که نباید از یقه سفیدها غافل شویم، اظهار کرد: نباید از یقه‌سفیدهایی غافل شویم که با جابجایی دولت و جناح‌های سیاسی فقط ریل را تغییر می دهند ولی با همان لوکوموتیو فساد اقتصادی مسیر خود را ادامه می‌دهند.

وی با بیان این‌که هنوز سوراخ‌های بانکها بسته نشده است، اضاف کرد: یقه سفیدها با اشراف بر ضعف قوانین و اغفال تعدادی از مدیران و کارکنان و رانت‌های اطلاعاتی لحظه‌ای غفلت نکرده‌اند. مسئولین باید بمانند، بدانند و بیدار باشند و فقط در هنگام دستگیری ادای قهرمانان را درنیاورند چرا که این زیبنده حکومت اسلامی نیست.

خدایی سوری به نقش قوه قضائیه در برخورد با فسادهای اقتصادی اشاره و تأکید کرد: قوه قضائیه باید با شدت برخورد کند تا همچنان پناهگاه مردم باقی بماند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در ادامه نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور که با شعار اعتدال اقدام به اخذ آرای ملت نمودند درخواست داریم که ستادهای انتخاباتی در استان‌ها را مورد بررسی قرار دهند و به مسئولین اجرایی به ویژه استانداران اجازه دهند که به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی با بیان این‌که نباید ستادسالاری را جایگزین شایسته‌سالاری کنیم، افزود: نباید اجازه دهیم که اقدامات انجام شده به نام برادر بزگوار رئیس جمهور تمام شود.

این نماینده مجلس همچنین با بیان این‌که اسراری که باید کلیه مسئولین ستادها در استانها و در فرمانداری‌ها بکارگیری شوند مقداری شک برانگیز و باعث رنجش خاطر مردم شده است، اظهار کرد: متأسفانه در کلیه دولت‌های گذشته برادران بزرگوار جمهوری اسلامی بر امور کشور سایه افکنده‌ا ند. من فکر می‌کنم که در این خصوص باید قوانین اصلاح شود که ما برای انتخاب رئیس جمهور برادران ایشان را هم انتخاب نماییم.

خدایی سوری با تأکید بر این‌که دولت یازدهم باید در مورد رکود اقتصادی خردمندانه و کارشناسانه اقدام نماید و کشور از وضعیت کنونی رهایی یابد، گفت: تنها با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و منابع درون می‌توان به نتیجه رسید.

وی با بیان این‌که گرانی مواد غذایی باید کنترل شود، اضافه کرد: تورم نقطه به نقطه‌ای که در تورم مطرح می‌شود برای ما اینگونه تداعی می‌شود که در هر منطقه قیمت‌ها با منطقه دیگر فرق می‌کند. مردم می‌خواهند در عمل کنترل تورم و خروج از رکود را ببینند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با توجه به سفر رئیس جمهور به استان لرستان ابراز امیدواری کرد، امیدواریم وعده‌های انتخاباتی و وعده‌های داده شده رئیس جمهور برای مردم محقق شود.

وی با بیان این‌که بنا به گزارش مرکز آمار استان لرستان دارای رتبه اول بیکاری می‌باشد، اظهار کرد: ضعف عمده زیرساخت‌ها توسعه‌ای و کمبود منابع ملی و اعتباری و عدم سرمایه‌گذاری و همچنین کمبود رشد اعتبارات عمرانی وسیر نزولی اعتبارات تملک و دارایی به ویژه از سال‌های 80 تا 92 از جمله ضعف‌های استان لرستان است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سپرده بانکی مردم لرستان کمتر از 1 درصد و در رتبه 26 کشور است، افزود: درآمد سالانه هر خانوار در استان لرستان در رتبه 24 از 31 قرار دارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان با بیان این‌که در شهرستان حوزه انتخاباتی من هیچ صنایعی وجود ندارد، اظهار کرد: گویا در جغرافیای سیاسی ایران هیچ گاه سلسله و دلفان وجود نداشته است.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت بیکاری در کشور خطاب به نوبخت معاون رئیس جمهور، اظهار کرد: با توجه به آمار بیکاری در کشور آیا گمان می‌کنید پیچیدن نسخه‌ای واحد برای همه استان‌ها کاری است مدبرانه، کارشناسانه و منطقی است؟

خدایی سوری با طرح این پرسش که آنهایی که در مقام ریاست جمهوری و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته سوگند یاد کرده‌اند چگونه جوابگوی عدم اجرای اصول 48 قانون اساسی و بندهای 9 و اصول 3 قانون اساسی که رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه را برای همه مردم است، می باشند.

وی با بیان این‌که مردم لرستان از اظهار تأسف مسئولین در دولت‌های گذشته خسته شده‌اند، اظهار کرد: تأسف خوردن مسئولین مانند تأسف خوردن شورای امنیت در سازمان ملل برای مردم غزه در محاصره است.

این نماینده مجلس در پایان با تذکر به رئیس بانک مرکزی خطاب به سیف، اظهار کرد: شاهکارهای بانکهای ما در بعد از پیروزی انقلاب که هر چند سال یک بار شاهکار تاریخی دارد برای مردم و دنیا شناخته شده است.اجازه دهید که منابع بانکی برای مردم محروم به ویژه برای مردم محروم لرستان در حد کالا، ازدواج و مسائل اولیه اختصاص داده شود.

انتهای پیام

کد N404698

وبگردی