آفتاب

دیوید کامرون: روسیه باید با تحریم‌های سخت اتحادیه اروپا مواجه شود

دیوید کامرون: روسیه باید با تحریم‌های سخت اتحادیه اروپا مواجه شود

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد که اروپا باید فشارها بر روسیه را افزایش دهد و هشدار داد که لندن، اتحادیه اروپا را برای اعمال تحریم‌های سخت علیه مسکو ترغیب خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در پارلمان کشورش گفت: روسیه دیگر نمی‌تواند انتظار داشته باشد که به بازارهای اروپا، پایتخت‌های اروپایی، دانش اروپا و کارشناسان فنی دسترسی داشته باشد.

نخست‌وزیر دولت ائتلافی انگلیس تاکید کرد که روسیه با لحظه سرنوشت‌سازی در واکنش به تراژدی سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین رو به روست.

وی گفت: جهان شاهد است و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با انتخاب‌های واضحی برای انتخاب نحوه واکنش به این تراژدی است. پوتین باید راهی برای خروج از این بحران خطرناک بیابد و آن خاتمه حمایت از جدایی‌طلبان است اما چنانچه وی رویکردش را در قبال اوکراین و سپس اروپا و غرب تغییر ندهد، اساسا رویکرد ما نیز نسبت به روسیه تغییر نخواهد کرد.

کامرون در جمع قانونگذاران انگلیسی گفت: تصاویر هر روز واضح‌تر می‌شود و شواهد این را نشان می‌دهد که پرواز MH17 توسط موشک SA-11 که از سوی جدایی‌طلبان شلیک شده، سقوط کرده است.

با این حال ولادیمیر پوتین تاکید کرده است که تمام طرفین نباید نتایج عجولانه گرفته و اظهارات سیاسی مطرح کنند و باید تا زمان انجام تحقیقات کامل در این رابطه صبر داشته باشند.

انتهای پیام

کد N404602

وبگردی