آفتاب

پارلمان عربی از بیانیه اخیر شورای امنیت در خصوص تجاوزهای رژیم صهیونیستی انتقاد کرد

پارلمان عربی از بیانیه اخیر شورای امنیت در خصوص تجاوزهای رژیم صهیونیستی انتقاد کرد

تهران-ایرنا- ˈ احمد الجروان ˈ رییس پارلمان عربی با انتقاد از بیانیه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تجاوزها و حملات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: این بیانیه در سطح اتفاقاتی که در فلسطین روی می دهد نیست .

به گزارش خبرگزاری کویت ( کونا )، جروان در بیانیه ای تاکید کرد جنایت های رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان فلسطینی نیازمند دخالت قویتر شورای امنیت بود و شورای امنیت نمی بایست قربانی و جلاد را به یک چشم می نگریست .

جروان گفت : شورای امنیت با این بیانیه همه را در خصوص حفظ غیر نظامیان از جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی ناامید کرد .

وی تاکید کرد کشتار اخیر رژیم صهیونیستی در ˈ الشجاعیه ˈ غزه که در جریان آن صدها کودک و زن و سالمند فلسطینی به شهادت رسیدند ، یک جنایت بشری، اخلاقی و ضد همه اصول حقوق بشر بود و همه عناصر جنایت جنگی در آن جمع بود .

رییس پارلمان عربی اضافه کرد: ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در جریان عملیات جنگی وحشیانه خود ، مناطقی که جمعیت زیادی در آن سکونت دارند و حتی بیمارستان هایی را که پر از مجروحان و پزشکان است هدف قرار می دهد .

وی درپایان از جامعه بین الملل ، شورای امنیت و سازمان ملل خواست برای متوقف کردن جنایت های اسراییل و محاکمه این جنایتکاران دخالت فوری کنند .

شورای امنیت صبح دوشنبه ( دیروز) بنا به درخواست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین اردن ، نشستی فوق العاده در خصوص اوضاع نوارغزه برگزار کرد.

اعضای شورای امنیت در نشست مذکور که دو ساعت به طول انجامید نسبت به افزایش تعداد قربانیان در نوار غزه ابراز نگرانی کردند و خواهان توقف فوری خشونت ها شدند.

اعضای شورای امنیت خواهان احترام دو طرف به قوانین بین المللی در خصوص حمایت از غیرنظامیان شدند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای نوار غزه به 583 نفر رسید و شمار زخمی ها نیز از مرز سه هزار و 640 تن فراتر رفته است.

خاورم **2041**7074 *1446
کد N404543

وبگردی